• HardcoreHunny

TIPS!!! Hamax cykelsits Sleepy eller Siesta?!

Ciao!! Börjar bli dax att skaffa en cykelsits till den lilla tösen här hemma. Men jag vet inte riktigt om det är värt att satsa på en Hamax sleepy eller siesta?! Båda är ju fällbara ca 12grader alt 22grader. Är det någon här som har erfarenhet av dem?! Är det något man har nytta av eller ska man satsa på en helt vanlig?! TipsTipsTips tackar!

• Svar på tråden TIPS!!! Hamax cykelsits Sleepy eller Siesta?!
  • Alisa

Hej!

Jag har börjat cykla med dottern (8 månder) i en vanlig som inte är tiltbar. Hon hänger något vansinnigt med huvudet, vilket jag tycker ser oerhört läskigt ut... Det ser nästan ut som att nacken skunne kunna gå av vid ett hastigt gupp.
    Så vi har tänkt investera i en siesta (för det är väl den som kan tiltas 22 grader?) eftersom hon lär ju sova i cykelstolen under lång tid framöver då hon fortfarande är såpass liten.
    Kan tillägga att vi lånade en vanlig, så det är inget vi köpte innan..

(ska följa tråden och se om det finns någon med facit i hand  )

• Alisa

huvudet hänger när hon somnat i stolen, kanske ska tilläggas 

• Bobbenn

Cyklar man någonsin så långt så dom somnar? Verkar vara onödiga pengar. Dom har för 350 på coop

22/3-08 föddes mitt livs stora kärlek. www.zoozan.blogg.se
  • Fyrbarnsmorsa

Har en sleepy själv och den funkar kanon.Nu är ju min lilla 1,8 år så hon sover nästan aldrig när vi cyklar.Däremot tycker jag det är bra med ett litet viloläge om man cyklar lite längre.

• miababia
    Bobbenn skrev 2009-07-25 13:58:37 följande:
    Cyklar man någonsin så långt så dom somnar? Verkar vara onödiga pengar. Dom har för 350 på coop
    det gör vi ofta. och ibland behöver vi inte cykla långt för att han ska somna.

en skillnad på sleepy och siesta är väl att på siestan behöver man inte trä "bältet" över huvudet utan det är tre delar man sätter ihop vilket gör att hjälmen kan tas på innan barnet sitter i sitsen. och som på sonen så gillar han inte helt att få saker över huvudet då underlättar ju den. plus att siestan har "plats för hjälmen" www.hamax.no/&_Bicycle_Child_Seat
    www.hamax.no/&_Bicycle_Child_Seat_Carrier
  • Bobbenn

Kanske bättre att satsa på cykelvagn om barnet somnar då finns för runt 1000 lappen

22/3-08 föddes mitt livs stora kärlek. www.zoozan.blogg.se
  • HardcoreHunny

*jag cyklar ofta en mil eller längre så risk finns för att dottern vill sova eller vila.

*cykelvagn känns stökigt & jag vill ha henne nära så vi kan prata & sjuga ihop å jag kan berätta vad det är vi ser!

*det med bältet lät ju vettigare på siestan än sleepyn!

• Fyrbarnsmorsa

Fast alla hamax har plats för hjälmen.Åtminstone sleepyn har det.

• miababia
    Fyrbarnsmorsa skrev 2009-07-25 14:10:02 följande:
    Fast alla hamax har plats för hjälmen.Åtminstone sleepyn har det.
    ok,såg bara att det stod så på siestan men inte sleppy och det var tydligare på siestan
  • miababia

kom på, vi har siestan och vi är jättenöjda med vår. stod själv och vägde mellan dem innan vi bestämde oss för siestan,
    har en kompis som muttrar över att hon behöver trä över huvudet varje gång vi cyklar tillsammans. visst, den kostar lite mer men som jag ser det så ska vi ju ha den i flera år och då är den värd priset. tips bara är att köpa ett extra fäste så är ju sitsen lätt att flytta mellan tex sambons cykel om ni båda cyklar.

• saris2008

Vi har den som man kan luta 12 grader, det gör att huvudet inte faller framåt när han somnar. Tycker det är värt pengarna om man cyklar mycket

Svar på tråden TIPS!!! Hamax cykelsits Sleepy eller Siesta?!