• tuvamamma

Lergigan comp? Erfarenheter? Hjälper det?

Jag har varit gravid två gånger förut, en graviditet som resulterade i en underbar dotter och den sista som dessvärre slutade med ett MA i vecka 14. Nu är jag gravid igen i vecka 7! Jätteroligt men jag mår bara så hemskt. Kan knappt resa mig utan att kräkas , mår konstant illa + denna trötthet som gör att jag inte orkar nånting. Så har jag tidigare inte mått. BM sa att jag skulle prova postafen men det hjälper ingenting. Har hört om nåt som heter Lergigan comp, någon som har gått på det och har erfarenhet av att det hjälper? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Lergigan comp? Erfarenheter? Hjälper det?
  • Lilla frun

Hej!
    Postafen hjälpte inte mig heller,fick utskrivet Lergigan Comp och det hjälpte jätte mycket,tog 4-5 dagar innan det gjorde nytta men efter det har jag inte alls mått så illa lite grann på kvällarna bara. Jag tycker absolut att du ska prova.

• lilla carro

ja dom hjälpte. För jag kunde sova i typ ett dygn efter en sån tablett, och så länge man sover kan man ju inte må illa haha. skulle aaaldrig mer ta en sån tablett, då spyr jag hellre. Men inte alla blir så trötta antagligen :) lycka till!

• Eofrysina

Lergigan Comp innehåller uppiggande ämnen så man egentligen ska slippa bli så trött av dem. De som bara heter Lergigan blir man däremot rejält trött av.

Jag tycker de funkar hyfsat på mitt illamående. Många hundra gånger bättre än postafen iallafall.

• Melanie

För mig hjälpte dem helt i en vecka, sen tog illamåendet över igen och jag spydde trots att jag åt dem. Mitt illamående va extremt, så det kan ju bero på det. Blev väldigt trött av dem (Lergigan comp) så till slut struntade jag i dem eftersom jag spydde ändå. Nu när mitt illamående är över och bara kommer nån gång ibland tycker jag att de hjälper bättre. Då behöver jag bara ta en tablett så fort jag känner av lite illamående och så mår jag bättre inom en timma.

• Eldila

Känns som det är väldigt inviduellt om det funkar eller inte. På mig funkade det inte alls. Mådde bara mer illa, men det var lergigan inte lerg. comp.
    Tar primperan nu och äter varje kvart något i små portioner, det har hjälpt. Har varit inne 2 gånger med dropp och går in i vecka 11 imorn så det är bara att hålla tummarna det går över snart!

Lycka till!

• Eofrysina
    Eldila skrev 2009-07-25 19:29:07 följande:
    Känns som det är väldigt inviduellt om det funkar eller inte. På mig funkade det inte alls. Mådde bara mer illa, men det var lergigan inte lerg. comp. Tar primperan nu och äter varje kvart något i små portioner, det har hjälpt. Har varit inne 2 gånger med dropp och går in i vecka 11 imorn så det är bara att hålla tummarna det går över snart! Lycka till!
    Jag har en väninna som blev hjälpt av att äta primperan. Om jag förstod det hela rätt så fungerar den bättre än lergigan om illamåendet kommer sig av at matsmältningssystemet inte fungerar.
  • Gottekorven

Fungerar toppen på mig! Hade inte klarat mig utan. Fast jag tycker att lergigan 25mg fungerar bättre än lergigan comp.
    Värt att prova!

• skrutten09

fungerade så där på mig.jag mådde fortfarande illa men jag slapp iaf spy, vilket jag var tacksam för.

• Epona

Lergigan comp blev min räddning med båda barnen. Mådde fortfarande illa och spydde men jag var också extremt illamående innan jag tog tabletterna.

Svar på tråden Lergigan comp? Erfarenheter? Hjälper det?