• mal

Hjälp en nybörjare med Facebook ;-)

Ok, blev medlem igår och känner mig lite vilsen. En kompis skrev i min logg (fick mail om det). Hur gör jag för att svara? Klickar på "kommentera"? Kan alla se vad jag skriver då?

• Svar på tråden Hjälp en nybörjare med Facebook ;-)
  • CeeJay

Ja om du kommenterar det som är skrivet på hennes eller din sida så ser alla det (om personen inte har spärrad sida, då ser enbart hennes/dina vänner).

Skriver man meddelande i "inboxen" så ser bara de som mailet skickas till!

• mal

Tack! Nu har jag kommenterat, och det står på min sida. Kommer min vän att få nån form av meddelande att jag har kommenterat så att hon kan gå in och läsa?

• Mandragora
    mal skrev 2009-07-25 15:43:38 följande:
    Tack! Nu har jag kommenterat, och det står på min sida. Kommer min vän att få nån form av meddelande att jag har kommenterat så att hon kan gå in och läsa?
    Ja om hon har valt att bli meddelad.

I början är det förvirrande. Vänta bara tills du får massa förfrågningar om tester och applikationer och allt...

Själv kommenterar jag inte. Jag svarar i den andras gästbok. Men det är ju en smaksak. Kolla igenom dina inställningar. Din sida kan enbart syns för dina vänner, för ditt nätverk eller för alla till exempel. Du kan även ta bort funktionen som gör att du får mail om allting som händer. Det märker du antagligen ändå.
  • mal
    Mandragora skrev 2009-07-25 15:54:48 följande:
    Ja om hon har valt att bli meddelad.I början är det förvirrande. Vänta bara tills du får massa förfrågningar om tester och applikationer och allt... Själv kommenterar jag inte. Jag svarar i den andras gästbok. Men det är ju en smaksak. Kolla igenom dina inställningar. Din sida kan enbart syns för dina vänner, för ditt nätverk eller för alla till exempel. Du kan även ta bort funktionen som gör att du får mail om allting som händer. Det märker du antagligen ändå.
    Ja det känns en aning förvirrande Är ju så hemma på FL och sen blir det nått helt annat med facebook.

Ja tänkte på det med mail, när man har kommit in i det sen så blir man nog överöst med mail annars, men nu i början känns det rätt tryggt
  • Petrasis

För att svara på ett meddelande ska du inte klicka på kommentera utan logg till logg och sen svara i rutan som kommer upp. Då får din kompis ett meddelande på sin sida som du fick på din men det syns inte på din sida vad du skrivit bara att du skrivit i hennes logg.

• CeeJay
    Petrasis skrev 2009-07-25 16:07:37 följande:
    För att svara på ett meddelande ska du inte klicka på kommentera utan logg till logg och sen svara i rutan som kommer upp. Då får din kompis ett meddelande på sin sida som du fick på din men det syns inte på din sida vad du skrivit bara att du skrivit i hennes logg.
    Ja så kan man ju också göra
  • mal
    Petrasis skrev 2009-07-25 16:07:37 följande:
    Ursäkta om jag verkar trög, men vaddå logg till logg?
  • Petrasis
    mal skrev 2009-07-25 16:15:48 följande:
    Ursäkta om jag verkar trög, men vaddå logg till logg?
    Sorry, Visa konversationen ska det vara. (Har inställt på engelska och där heter det Wall to Wall, trodde det var Logg till Logg i svenska versionen). Står under meddelandet; Kommentera - Gilla - Visa konversation.

Lycka till med facebookandet!
  • mal
    Petrasis skrev 2009-07-25 16:52:49 följande:
    Sorry, Visa konversationen ska det vara. (Har inställt på engelska och där heter det Wall to Wall, trodde det var Logg till Logg i svenska versionen). Står under meddelandet; Kommentera - Gilla - Visa konversation.Lycka till med facebookandet!
    Aha, tack!

En till fråga: Hur söker jag och kan bli medlem i olika grupper?
Svar på tråden Hjälp en nybörjare med Facebook ;-)