• HannaS86

Vart ska jag resa på semester i januari? Vill gärna ha tips

Jag har tänkt spara min sommarsemester till januari och då göra en resa 1-2 veckor, gärna till något ställe där det är varmare eftersom jag hatar kyla och vinter. Men huvudsaken är väl att jag kommer bort från samma miljö hela tiden. Resan ska inte vara "för dyr" = helst under 10000. Jag är inte så mycket för all-inclusive och sånt utan vill gärna hyra en bil och köra runt och se nya platser.

Jag tänkte ta semestern ungefär vecka 2, är det mycket dyrare då än senare i januari/februari? Vart ska jag resa? Jag vill helst undvika "vanliga" resmål som t.ex. Thailand.

• Svar på tråden Vart ska jag resa på semester i januari? Vill gärna ha tips
  • vicksvicks

asien e nog varmaste stället att turista på i januari. om du köper biljetter nu kan det bli billigare, kolla med resebyrån. annars är det kanarieöarna eller afrika (tex Maroco, egypten) som e varmt. vet dock inte hur det är att bila där. i Asien går det lätt att ta sig fram via buss eller tåg.
    leta lite på nätet o se vad som passar dej bäst. lycka till!

// avundsjuk

• HannaS86

Jag är öppen för förslag :) har varit sugen på att åka till egypten nu ett tag, vet du något om hur vädret är där på vintern? ungefär hur många grader? kan googla på det med :) asien låter också roligt, fast jag har massa fördomar om vissa länder. Får läsa på om vad man kan se där borta. Tack för svaret =)

• NoMercy
    HannaS86 skrev 2009-07-26 22:08:33 följande:
    Jag är öppen för förslag :) har varit sugen på att åka till egypten nu ett tag, vet du något om hur vädret är där på vintern? ungefär hur många grader? kan googla på det med :) asien låter också roligt, fast jag har massa fördomar om vissa länder. Får läsa på om vad man kan se där borta. Tack för svaret =)
    Vi var i Egypten i januari, som svensk sommar, mao kan det vara lite ombytligt . Men det är kallt på nätterna. Dagarna var det runt 25 grader och alldeles lagom!
    Äcklak
  • HannaS86
    NoMercy skrev 2009-07-26 22:10:01 följande:
    Vi var i Egypten i januari, som svensk sommar, mao kan det vara lite ombytligt . Men det är kallt på nätterna. Dagarna var det runt 25 grader och alldeles lagom!
    Låter ju verkligen inte helt fel! Ska kolla vad priserna ligger på :)
Svar på tråden Vart ska jag resa på semester i januari? Vill gärna ha tips