Grönsaker och dip.
Vill ha förslag på grönaker som är goda att dippa. Även dip som är god.
Vill ha förslag på grönaker som är goda att dippa. Även dip som är god.
Gurka, morötter, blomkol tex.. Dip kan du ju ta vad som igentligen.. De är ju va man gillar.. Finns ju massa diper vid chipsen i affärerna.. :)
Jag älskar taco dip till morötter, mini majs och gurka. Är sååå gott
morötter och ranchdippen är så gott tillsammans! (plvermix)
Bra förslag.
Röd paprika och tortilladipp är underbart ihop! Så fetaost som smulas i creme fraiche är mums till alla grönsaker men det är rätt rinnigt.
morötter och gurka i tacodip eller i surecream dip.
Morotsstavar, gurkstavar och paprikastavar är goda att dippa. Jag dippar gärna i ranch-, nacho cheese- eller tacodip (OLW:s). En god "hemgjord" dip är creme fraiche blandat med lite majonäs, italiensk salladskrydda och ev lite vitlök. Funkar med bara CF och salladskrydda också. Funkar även om man gör den på lättprodukter.
Nu har jag varit ner och köpt paprika, gurka och cocktailtomater.
Dip var Hot sweet chili dip.
Tja nu har du redan handlar men dessa är mina tips inför fler grönsaksdippningar.
Morötter, gurka, paprika i olika färger, stjälkselleri, minimajs, blomkål (kol är något helt annat som man brukar ha i grillen
När det gäller dip tycker jag du ska göra egen. De färdiga dipmixerna innehåller ofta smakförstärkare i form av glutamat.
Vill du ha en hot sweet chili dip är det enklaste att blanda sweet chili sås med matlagningsyoghurt, creme fraiche eller gräddfil samt salt och peppar.
En av våra favoriter är guacamole - hemmagjord givetvis (avokado, citronsaft, salt, peppar, vitlök, ev. rödlök, chilipeppar/paprika eller cayennepeppar, samt lite spiskummin).
Eller gräddfil med lök salt och peppar.
Tacokrydda kan man också fixa själv...