2,5 år som fortfarande äter välling på nätterna? Ibland 2 ggr =/
Min dottter på lite drygt 2,5 år (hon blir 3 i november) äter fortfarande välling varje natt. 3 nätter sedan hon föddes har hon sovit hela natten, jag blir snart tokig. Hon går och lägger sig ca kl 20.00 på kvällen och dricker då en flaska välling. Sen vaknar hon ca mellan 23-01 på natten och vill ha välling. Sen vaknar hon ibland vid 4-6 och vill ha en flaska till.
Jag vet att detta har gått för långt, men nu vet jag inte hur vi ska sluta. Hon ligger och bönar och ber och säger: "snälla mamma och pappa, jag vill ha välling, jag är så hungrig så jag dööööör. Snälla, låt mig inte vara hungrig!!
Ibland när hon sover middag på dagen vaknar hon också och vill ha välling. Det kanske sker en gång i veckan och då får hon oftast det.
I övrigt tjatar hon aldrig efter något, enligt andra är hon väldigt artig och säger alltid tack, förlåt, och andra artighetstermer. Hon är med andra ord ingen bortskämd unge (förutom med kärlek och välling). Hon äter normalt på dagarna för det mesta.
Är det någom mer som har det ungefär som vi? Och har ni några tips? Vi har provat allt känns det som :(