Ont i klitoris 7 veckor efter?
Jag födde barn (vaginalt, ej instrumentalt) för snart 7 veckor sedan. Jag sprack lite "inuti" och fick sy ca fem stygn, varav två yttre "nedåt" för att hålla ihop som de förklarade det - som jag kommer ihåg det.
Men jag har sedan förlossningen, och fortfarande ont i klitoristrakten. Det gör ont vid ansträngning, tex om jag reser mig från liggande, lutar mig fram om jag sitter, eller vid beröring. Det är inte bara själva klitoris, utan hela området upptill, runtomkring.
Kanske är "ONT" inte rätt ord, snarare extremt obehagligt, ömt, ömtåligt, känns inte bekvämt....? Allt är ju relativt efter fl-smärtorna. Gör även ont, eller är jätteobehagligt vid sex.
Är det normalt? När jag talade med min fl-bm sa hon att "det kan kännas annorlunda i underlivet upp till ett år efteråt, pga ev ärrbildnad osv, men jag nämde aldrig att det var klitoris som gjorde ont, utan svarade på frågan "Hur känns underlivet?" med "Det känns".
Har lite svårt för att prata om såna saker.
Försvinner detta, kommer jag någonsin att kunna njuta av sex igen? Känns som lyckoknappen är förstörd........