• Sindri

Boka tågbiljett??

Ska boka biljett till nästa helg. Men blir inte klok på sj......... Har tittat flera dagar nu och ena dagen finns det biljetter och nästa finns det inte! Har aldrig bokat biljetter påd eras hemsida så jag är inte van precis Om det står "finns ej" i rutan där priset ska stå, innebär det då att det är slutsålt?? Eller kan det dyka upp resor där om några dagar t.ex?......... Fan, fattar ingenting
    Det finns resor när jag ska iväg men jag vill ju gärna komma hem också

• Svar på tråden Boka tågbiljett??
  • Elisabeth83

Om det står Finns ej betyder det att inga resor finns tillgängliga vid den valda tidpunkten(kommer inte finnas sen heller). Kanske finns i första klass.. men brukar ju vara lite dyrare. Sista minuten kan finnas om du är student, ungdom eller pensionär.

• Sindri
    Elisabeth83 skrev 2009-07-25 18:54:55 följande:
    Om det står Finns ej betyder det att inga resor finns tillgängliga vid den valda tidpunkten(kommer inte finnas sen heller). Kanske finns i första klass.. men brukar ju vara lite dyrare. Sista minuten kan finnas om du är student, ungdom eller pensionär.
    Ok, får lösa det på nåt sätt........... Fast jag tycker det stått "finns ej" på andra tider men sedan har det funnits några dagar senare?
    Elisabeth83 skrev 2009-07-25 18:55:45 följande:
    Kan finnas på tradera också. Men beror på mellan vilka städer du ska åka :)
    Har kollat Tradera, men ska åka mellan två småstäder så det fanns inte
  • Elisabeth83

Skumt. Ja SJ har då inte det bästa systemet.. blir trött varje gång jag ska åka. Och jag åker ofta.. Men ett tips är i alla fall att boka så snart som möjligt eftersom att priserna stiger varje dag om inte varje timme ibland!!!

• Sindri
    Elisabeth83 skrev 2009-07-25 19:10:49 följande:
    Skumt. Ja SJ har då inte det bästa systemet.. blir trött varje gång jag ska åka. Och jag åker ofta.. Men ett tips är i alla fall att boka så snart som möjligt eftersom att priserna stiger varje dag om inte varje timme ibland!!!
    Ok, tack för tipset
  • lia76
    Elisabeth83 skrev 2009-07-25 19:10:49 följande:
    varje minut ibland

Jag skulle boka biljett till min mamma... Det blev något strul så jag var tvungen att börja om från början...
    Ja då (hade gått kanske 3 minuter) så hade det ökat med 80kr!

Ibland när man boker typ 2 månader i förväg kan man få en rätt så billig biljett.
    Sen när man kollar typ 2 veckor innan så kan exakt samma sträcka, exakt samma tid kosta 500kr mindre.
    Vette f*n när man ska boka en biljett för att få den billigast möjligt.
    De säger ju att bokar man tidigt så får man den billigt, sen ökar priset.
    Men inte det det fallet... Då var den billigare 2 veckor innan än 2 månader innan
    Älskar min familj
  • Puchiko

blir inte klok på när det är billigast längre.. tycker sj har blivit sämre och sämre.

• Sindri

Hmm........nu kommer säkert en väldigt dum fråga Men om jag går på den tiden jag vill hem och köper biljett på tåget, det måste väl funka?............ Antar att risken är att jag inte får sittplats men jag kommer ju hem iallafall

• Sindri
    Sindri skrev 2009-07-26 07:28:37 följande:
    Hmm........nu kommer säkert en väldigt dum fråga Men om jag går på den tiden jag vill hem och köper biljett på tåget, det måste väl funka?............ Antar att risken är att jag inte får sittplats men jag kommer ju hem iallafall
    Eller köper biljett i en biljettautomat när jag ska hem??
  • lia76

Bara att chansa att göra så
    Men det är ju 5% billigare när man bokar på Internet.
    Men finns inga platser så får du ju chansa att göra så du planerat.
    Testa först biljettautomat.
    Fungerar inte det så köp på tåget.

Det är ju så här att fast det står att dte är fullt så är det inte säkert att alla åker till samma slutdestination som du.
    De kanske hoppar av på vägen.
    Eller någon som hopper på en annan station.
    Så plats kommer du ju alltid att få, men du kanske får flytta på dej när någon kommer och ska sitta där som har dne platsen bokad

Älskar min familj
  • Puchiko

Köper du på tåget så får du betala 100 kr extra i ombordtillägg men du får ju garanterat en biljett. Dem kan ju inte gärna kasta av dig =P

• Sindri
    lia76 skrev 2009-07-26 09:42:14 följande:
    Bara att chansa att göra så Men det är ju 5% billigare när man bokar på Internet.Men finns inga platser så får du ju chansa att göra så du planerat.Testa först biljettautomat.Fungerar inte det så köp på tåget.Det är ju så här att fast det står att dte är fullt så är det inte säkert att alla åker till samma slutdestination som du.De kanske hoppar av på vägen.Eller någon som hopper på en annan station.Så plats kommer du ju alltid att få, men du kanske får flytta på dej när någon kommer och ska sitta där som har dne platsen bokad
    Men kan det vara så att det inte går att köpa i biljettautomaten? Eller kan man alltid få ut biljett där?.......... *ser dum ut igen *
Svar på tråden Boka tågbiljett??