Erfarenheter av parken Zoo i Eskilstuna?
Funderar på att åka till Eskilstuna och parken Zoo (heter det verkligen så?)
Någon som varit där? Är det något för en 2 1/2 åring?
Funderar på att åka till Eskilstuna och parken Zoo (heter det verkligen så?)
Någon som varit där? Är det något för en 2 1/2 åring?
Helt perfekt för en så liten. Lagom stor park. Ta dock med bra matsäck då köerna till matställena (iaf de två ggr vi vart där med barn) varit övermäktiga. Köa 40 min för microvärmda köttkullar och pulvermos är ingen hit när man kan ha pannkakor och pastasallad med sig .
Av Skansen, ParkenZoo och Frösö zoo som vi vart på med vår dotter är PakrenZoo klar vinnare!
Bor här och våran son på 2 år älskar stället!
Men som föregående talare skrev; ta med egen mat. Det är väldigt dyrt i Parken.
Var där i onsdags med min son på 3,5 år. Han hade åkband och på de flesta karusellerna där det krävdes vuxen som åkte med så åkte man med gratis. Är man kortare än 90 cm är det inte så många karuseller man kan åka. Kolla deras hemsida.
Djuren är alltid roliga at titta på oavsätt ålder. Fantomen land var på gänsen för min son. Det var mycket att klättra mm Han man ett framåt barn som gillar klättra och kolla mm kan det säkert vara kul. Frågan är om sonen fattar vem Fantomen är.
Vi valde att vänta till i år med att åka dit för vi trodde det inte skulle ge sonen något tidigare. Men mycket hänger på vad för barn man har.
Vi var där första gången när dottern va 1½, andra gången ett år senare. Har ca 15 mil så det var inte någon lång resan även om det inte skulle "ge" henne. Hon var dock överlycklig över att kuta runt och peka på alla djur.
Karusellerna var uppskattade förra året, ungen älskar karuseller.
Håller med övriga när det gäller maten. Vi åt mat på deras texmex vid flodhästarna 125 kronor för vuxen barn gratis under 4 år. Vi gick dit 11.30 då var det inte någon kö men sen när vi gick var det lång kö.
Var där nyligen med min 14 månaders. Hon kanske var i minsta laget, men tyckte att det var kul att titta på djuren. Dock blev jag nog mest uppspelt. Jag blev förvånad över att det var så bra. Brukar inte gilla djurparker, brukar tycka synd om djuren, men de såg ut att ha det fint. Det fanns roliga djur som miniflodhästar, vita tigrar och annat skoj. Det finns många områden att äta picknick på och ett stort plus är att man hinner se allt utan att det tar en evighet. Håller med "Myskatt", Parken Zoo är bättre än skansen!
Skansen är rena sömnpillret tycker jag som vuxen .
Frösö Zoo smått värdelöst över lag, ingen stans att äta medhavd picnic nånstans, bara trångt.
Kolmården är klar bäst, men dyrt och jag tror inte min 3½ åring skulle orka med hela parken på en dag.
parken zoo är toppen!
vi harb ara varit där engång..
o det var för några år sen så våran dotter var nog bara 2-3år..
då uppträdde mora träsk som gillades rejält..
ska ta o åka dit någongång,om inte iår så nästa år..
nu har vi 3 barns om säkerligen skulle uppskatta att åka dit..
bra tips med att ta med medhavd mat.
det kan vara väldigt mysigt det med..
det jag gillar med parken är att det inte bara är en djurpark utan att det finns karuseller o sånt också.man kan göra lite av varje..
Hra vart där fyra ggr i sommar med min 2,5 åring,, han älskar stället. Vi köpte årkrt så vi kan åka dit hur ofta vi vill..
Toppen för barn i dne åldern,, de behöve rinte mycket mer än så. Lagom med djur och lagom stort.