• virren

Det smal i kontakten pch började nästan brinna, ska jag dra ut sladden nu då?

Skulle föna håret, så small det till i kontakten och kom eld, fast det slockande..

Men hur gör man nu då?..
    Kan jag dra ut sladden, den sitter ju kvar i kontakten..

Och han jag sätta in tv. kontakten igen?

Blir så nojjig...

• Svar på tråden Det smal i kontakten pch började nästan brinna, ska jag dra ut sladden nu då?
  • hallon2

Jag hade ryckt ut fönen från kontakten, med tag om fönen...
    ... och satt TV:n till ett annat uttag!

• pepprar

Det har antagligen gått en propp, det brukar göra det. Jag brukar dra ut kontakten, min brödrost smällde och brann nästan häromdagen. Jag drog ut kontakten och sen kollade jag proppskåpet och bytte propp så var allt bra igen-utom brödrosten förstås. Men du har kanske vågat dej på detta redan.

• virren
    pepprar skrev 2009-07-25 22:23:10 följande:
    Det har antagligen gått en propp, det brukar göra det. Jag brukar dra ut kontakten, min brödrost smällde och brann nästan häromdagen. Jag drog ut kontakten och sen kollade jag proppskåpet och bytte propp så var allt bra igen-utom brödrosten förstås. Men du har kanske vågat dej på detta redan.
    ne har inte dragit ut den än, för tänkte om jag kanske skulle få en stött, för ju ensam med min son..
  • M C
    pepprar skrev 2009-07-25 22:23:10 följande:
    Exakt så gör du.
    Ta bort från elen och släng.
    Byt propp.
    Köp nytt.
  • virren

M C skrev 2009-07-25 22:26:10 följande:

Exakt så gör du.Ta bort från elen och släng.Byt propp.Köp nytt.
    jaa men då tar jag bort den nu..
    tack för svar
Svar på tråden Det smal i kontakten pch började nästan brinna, ska jag dra ut sladden nu då?