• Bitelis

Kan man döpa sin unge till Gunnar?

Som rubriken lyder, kan man döpa sin unge till Gunnar eller är det för tidigt att plocka fram det namnet? Känns som risken är överhängande att han blir rätt så ensam i landet (i sin åldersgrupp) om sitt namn.

Vet att det är en eon från att kvala in bland 100 vanligaste namnen.

• Svar på tråden Kan man döpa sin unge till Gunnar?
  • Pitufita

Bra fråga. Själv gillar jag inte namnet. Men tycker du att det känns rätt o du tycker det är ok att din son heter så, så why not

• Laisen80

SJÄLVKLART! Min morfar heter Gunnar och det fanns i planerna, men vi fick en flicka som vi döpte efter min mormor istället, Mary!

• puss

gillar det!! och det är på g.
    haha alltså det blir mer å mer poppis

det är tammefan roligt nästan jämt
  • puss
    Laisen80 skrev 2009-07-25 22:37:03 följande:
    SJÄLVKLART! Min morfar heter Gunnar och det fanns i planerna, men vi fick en flicka som vi döpte efter min mormor istället, Mary!
    åh mary är fint
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • Laisen80

Tack, det är jättemånga som säger det!

• Kya

såklart man KAN. värre namn finns. däremot så är det ju ur fel generation.

men man ska ju inte gå enbart utifrån det. är det namnet som passar ert barn och det känns rätt så ska ni köra på det!

27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 1 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Eisa

Jag tycker det känns helt fel. Lite som Göran eller Per-Åke...

• Laisen80
    Kya skrev 2009-07-25 22:38:39 följande:
    såklart man KAN. värre namn finns. däremot så är det ju ur fel generation. men man ska ju inte gå enbart utifrån det. är det namnet som passar ert barn och det känns rätt så ska ni köra på det!
    Det du kallar''fel'' genaration tycker jag är helrätt! Klart på väg uppåt med våra gamlingars namn.
    (men jag förstår vad du menar;)
  • Eisa

Men jag gick i skolan med en Gunnar och en Ragnar (hahahaha) så visst, det funkar, man vänjer sig.

• Mymlan80

Det är väl skönt att barnet inte kommer heta samma som 3 till i klassen?!!?

Jag vet flera barn under 5 år som heter namn som Tage, Gösta, Allan och Birgit. Så ditt barn blir absolut inte ensam om ett namn från den generationen.
    Och Gunnar är ett jättefint namn!

Liten BF 091117
Svar på tråden Kan man döpa sin unge till Gunnar?