Kan håret sluta växa? Varför?
Har inte lite fånig fråga, men har på allvar börjat undra. Mitt huvudhår växer inte! Verkar inte som att det gör det i alla fall.
Har haft ungefär samma hårlängd i 1,5 år. Har haft hårförlängning emellanåt som tog bort för ett halvår sedan helt. För ca 4 månader sedan jämnade jag till håret lite och färgade det svart. Jag är rödlätt/ljusbrun i vanliga fall, så jag brukar färga rötterna var tredje vecka när jag färgar.
Men nu har jag inte behövt färga omen enda gång på fyra månader och inte en millimeter utväxt syns i hårbottnen och håret är fortfarande svart! Håret borde ju ha vuxit ca 4 cm!
Det är så konstigt så jag förstår inte. Är det fysiskt möjligt ens en gång?
Alltså, det är inget större problem. Jag grinar knappast över det, men jag undrar ju! Är det vitaminbrist? Hormonfel? Har någon ens hört talas om att det kan ske? Färgar jag hårrötterna i sömnen? Har mitt naturliga hår bytt färg helt plötsligt så det inte märks?
Ja... Frågorna är många. Någon som vet om det kan hända att håret slutar växa och vad det kan bero på? Borde det i så fall inte snart leda till att jag blir skallig om håret inte förnyas? Men har heller inte märkt att det blivit tunnare.
Skitskumt.