Bästa BB - Halmstad eller Helsingborg?
Ni som har erfarenhet av BB i Halmstad och/eller Helsingborg - vilket rekommenderar ni till mig som har lika långt till båda?
Ni som har erfarenhet av BB i Halmstad och/eller Helsingborg - vilket rekommenderar ni till mig som har lika långt till båda?
Har vänner som fött i halmstad precis o de var supernöjda.
Försöker få mig att åka dit, men känns lite långt från Malmö
De har familjerum vilket saknas i Malmö o som våra vänner tyckte var super!
Har fått barn både i Hbg och i Halmstad. Är super-nöjd med båda. I Hbg låg vi i och för sig inte på bb, vi valde egenvården, men det var toppen.
Sesamfröet - vad innebär familjerum?
Shininganne - vad innebär egenvård?
Sorry mina korkade frågor, men det är första graviditeten och jag har ingen i min närhet som fått barn på många år...
Jag har fött båda mina barn i halmstad och jag e jättenöjd....... familjerum menas med att din sambo också kan få stanna en natt med dig och bebisen. Vi haralltid använt en familjenatt, tycker att det är mysigt.
har fött i helsingborg och där var underbart tyckte jag iallafall
vi var aldrig på egenvården utan vi åkte hem direkt efter förlossningen istället.. där nere på egenvården finns inga fönster o sånt.. plus att det kändes som man likabra kunde va hemma som o va där.... men så kände vi....
Det som är viktigt att komma ihåg är att i Halmstad så är det tidig avnavling som gäller OM man inte är SUPERNOGA och påpekar det. Ändå kan man mitt under pågåeende förlossning bli frågad om man vill vara med i en studie om sen resp tidig avnavling... Läs mer om det här: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m44999576.html
Det är fråga om något som är VÄLDIGT viktigt för ditt barn! OM man avnavlar tidigt går barnet miste om mellan 30-50% av det blod som det ska ha.. Med avnavling menas att man sätter en peang på navelsträngen och stoppar blodet till barnet..
Jag har fött i Helsingborg och där är det inte konstigt alls med sen avnavling. De gör det mer eller mindre på rutin eftersom att det är det som är de nationella riktlinjerna.
Ang hur det är annars kan jag inte uttala mig om hur det är i Halmstad men jag fick känslan av att det är mer "sterilt" och att de gör som de alltid har gjort... Skulle du komma med ett förlossningsbrev så läser de det säkert men gör sedan som de vill iaf...
Egenvården i Helsingborg låg jag inte på och kommer inte göra den här gången heller eftersom att jag har anlag för panikångest. Men det är inga problem att få ligga på BB istället. Helt UNDERBAR personal på FL och BB i Helsingborg! Jag hade valt Helsingborg!!!
Jag har själv fött i Helsingborg och är jättenöjd med det. Fick ligga på BB eftersom jag inte kunde kissa själv och fick ha kateter några dygn efter förlossningen. Min man fick vara med mig alla nätter och det var härliga stora fönster ut.
Har en väninna som födde i Halmstad i höstas och sa att hon tänker välja att föda i Helsingborg nästa gång, kommer dock tyvärr inte ihåg vad anledningen var.
Tack för rekommendationerna alla!
Jag har redan läst om sen avnavling och kommer definitivt att vilja ha det. Låter jobbigt om man måste kämpa för och kanske tom övervaka att det blir så i slutändan.