• LoveDaphne

vilken ska jag välja? Vit båda två-S0502y eller S0500n

Vi fortsätter med renoveringen hemma och nu är det dags för väggmålning. Efter att ha googlat lite och läst blev jag mera förvirrad än vad jag var innan. Vilken av de här vita brytningarna ska jag välja. Hur ska jag tänka?

Är det någon av er som har målat och vill dela med er?

Jag kan berätta lite hur vi har det hemma- rätt så öppen planlösning- inga dörrar

v-rummet är i brunt beige, möbler körsbärsfaner.Ska inte måla i v-rummet men eftersom det är öppet mot hallen vill jag att ni ska få ett hum

trappan målad i beckers antikvit

tänkte ha tapeten Wood som en fondtapet i stora hallen, trones skolådor i lilla hallen (vita)

köket- ståt luckor svarta handtag svart laminatbänk ikea

golvet är inte klart än, antingen ek eller ask

• Svar på tråden vilken ska jag välja? Vit båda två-S0502y eller S0500n
  • snoj

0502-y är exakt samma som man vanligtvis ha på lister dörrar etc. Samma som beckers antikvita du har i trappan. Den är något gulare än 0500n som är mer kritvit. Det blir nog en lite varmare känsla av 0502, men en något fräschare av 0500...Beror på hur du vill ha det, båda e fina=) Lycka till!

• snoj

Ps, jag hade valt 0500n, har den i nästan hela huset å det är jätterfräscht, fast dörrar och lister är 0502y... Ds.

• LoveDaphne

tack, jag blev lite osäker när jag läste någonstans att 0502y ser smutsigt ut.. ska köpa en provburk och testa

Hur är det med ståtluckorna från ikea är de också målade i 0502?

• snoj

Vet inte vilken kulör luckorna har. Färgen är ju lite beigare så bredvid 0500n kanske den kan se smutsig ut, men annars uppfattas den som helt vanlig vit.

Svar på tråden vilken ska jag välja? Vit båda två-S0502y eller S0500n