Tillfälligt mobilt bredband?
Billiga sådana?
Inga abonnemang.
Jag har en "dosa" redan, går det att köpa simkort från en annan operatör och stoppa i den?
Billiga sådana?
Inga abonnemang.
Jag har en "dosa" redan, går det att köpa simkort från en annan operatör och stoppa i den?
Telia har ett alternativ via sitt kontantkort som kallas Veckosurf: www.telia.se/veckosurf
Måste man ha ett speciellt kontantkort, eller kan man använda sitt vanliga?
Jag har ett usb modem från 3 och tele2 kontantkort..
Man måste ha ett kontantkort från Telia, och modemet får inte vara operatörslåst.
Har du ett modem från 3 så borde det räcka med att skaffa ett kontantkort för mobiltbredband hos dem. det är laddat med en veckas surftid när man köper det (tror jag) och sen kan man fylla på med dag/vecka/månad.
Har du fått modemet från 3 så är det ganska troligta tt det är låst till dem.
Comvic har "kontantsurf". Man kan ladda för en dag (29 kr), en vecka (49 kr tror jag) eller för en månad (149 tror jag). Tror man måste ha deras moden, som kostar ca 300 kr i startpaket. Men sen kan man ju välja att ladda på under de eprioder man vill använda det, och låta bli under perioder som man inte använder det. Mycket smidigt.
Tres kontantkort för mobilt bredband kostar 99:--. 1 dag kostar 29:-, 1 vecka 99:-- och en månad 299:--
Läs mer här:
http://www.tre.se/templates/BroadbandShop/BroadbandPrepaid.aspx?id=33862
Och har man ett 3 modem borde det vara lättast att köra på deras kontantkort om man inte är någonstans där det inte fungerar.