• jaärja

Svullen mage... v 6, o kan inte ens dra in den om jag försöker... normalt så tidigt??

Undrar om det är fler än jag som har väldigt svullna magar? Är bara i v6 och magen putar ut massor.. Kan tarmarna svälla så mycket på så kort tid?

• Svar på tråden Svullen mage... v 6, o kan inte ens dra in den om jag försöker... normalt så tidigt??
  • Nicole

ååå ja det kan det på vissa.
    när ja väntade andre så frågade folk om vi skulle ha barn innan vi plussade ens... tråkigt men sant.

medans första kunde ja dölja tills v 20 ungefär och tredje nu till v 15 tror ja... så visst e det olika men helt normalt.

axel och elwins mamma
  • jaärja

vilken tur att jag inte är onormal då... =)
    Man känner sig ju verkligen bara fet... med tanke på att bebisen inte ens hunnit börja växa... Man skulle lätt kunna tro att jag var typ v 20... Har en bekant som är det o hon ser ut som jag gör nu... KUL! =)

• chasmin

Tror det är helt normalt! Jag är vanligtvis smal med platt mage men den svullnade upp direkt i v. 4-5 så det blev obekvämt med mina vanliga kläder! När det har varit varmt så har den varit extra stor.

• Nicole

förstår dej verkligen. jag är alltid gigantiskt tills typ där ja e nu (v 32) sen växer alla ännu mer och ja står oftast still med mag växandet.

tror det har att göra med att folk har så lätt att kommentera ens mage hit och dit och sen vill man ju kunna hålla det hemligt ett tag. men får man bebis mage tidigt så har man inte en chans att dölja bara att erkänna och säga att man inte vill prata om det så tidigt.

grattis förresten

axel och elwins mamma
  • jaärja

Tack! =)

Jo men det känns ju ändå larvigt att gå där med magen i vädret när man vet att det inte är bebisen som putar ut... =)

Kör nog på slappa kläder ett tag till då... Annars tycker jag det är SÅ fint med en tight tröja över en bebismage, men inte när man inte KAN ha någon än... =)

• chasmin

Min mage i v. 13 var större än min mage i v. 17 såg jag på foton häromdagen. Antar att det var svullnaden som la sig lite Även fast magen blir stor fort så betyder inte det att den kommer att fortsätta att öka i samma tempo hela tiden som tur är!

• jaärja

Nej det är en himla tur om den inte gör det, för då kommer jag inte ens komma igenom en dörrpost mot slutet.... =)

• chasmin

Haha precis så tänkte jag också. Men nu är jag i v.18 och den syns fortfarande inte så tydligt så att folk vågar fråga i alla fall även om jag tycker att den putar ut mycket!

• jaärja

men det läskiga är ju att den känns så "hård o fast", typ som en bebismage gör vartefter... =)

Men som sagt jag kör nog på slappa kläder ett tag, för att slippa folk som tittar o undrar om jag snart ska föda eller så... =)

• Lyckliga jag2

Jag är i v 7 å är precis som du. håller precis på att sy mig lite nya byxor till jobbet i morgon, vill ju inte se ut som i v 20 nu när chefen är tillbaka från semestern. he he..

Svar på tråden Svullen mage... v 6, o kan inte ens dra in den om jag försöker... normalt så tidigt??