• juliiii

Varför luktar inte tvätten gott? trots mjukmedel?? :(

Jag har vanligt tvättmedel och sen har jag mjukmedel, softlan vanilj.. Tvättar hemma hos svärföräldrarna och när svärmor tvättar luktar kläderna sååå gott men nu när jag gör det så luktar dom ingenting alls.. Vad gör jag för fel??

• Svar på tråden Varför luktar inte tvätten gott? trots mjukmedel?? :(
  • juliiii
    ThisIsMe skrev 2009-07-26 15:22:18 följande:
    Hon tar kanske dubbel dos?
    kanske..jag testade det nu, ska se om det blir bättre.. *hoppas*
  • lill annica

köt maskinen med salt

• li bi

Kör du mycket 40-tvättar? Kan vara värt att köra handdukar och sånt i 95 ibland. Annars kan det stå och gro bakterier i maskinen.

• Heahog

Hur torkar du dom då? Jag tror mer på att du har för lite sköljmedel & att du torkar kanske ute, då försvinner doften snabbare.

• Mamma 2b

Maskinen är skitig, kör den tom en gång med nån rengöring i så blir det bra.

~ Längtan är stor, men vägen är lång ~
  • Cheriie

Skulle okå gissa på att maskinen är smutsig

• Eva M

om man ska rengöra med salt, hur mycket salt och vilket gradantal ska man köra med då?

Eller om man ska rengöra på annat vis, berätta gärna, ska man köpa ngt speciellt medel, isf var?

• Heahog

Eva M skrev 2009-07-26 23:06:22 följande:

om man ska rengöra med salt, hur mycket salt och vilket gradantal ska man köra med då? Eller om man ska rengöra på annat vis, berätta gärna, ska man köpa ngt speciellt medel, isf var?
    Du kan hälla i ättiksprit, för att lösa kalkavlagringar osv. Kör i 90grader. Annars kan du tvätta med klorin, fast i 40 grader endast.

Eller gör både ock :)
Svar på tråden Varför luktar inte tvätten gott? trots mjukmedel?? :(