Någon som är med i viktväktarna som kan översätta vad de menar?
Hittade just viktväktarnas recept på sockerkaka. Nederst står följande:
"ViktVäktar-info: 40 BK per bit"
Vad betyder "BK"?? Hur många kalorier är 1 BK? Någon som vet??
Hittade just viktväktarnas recept på sockerkaka. Nederst står följande:
"ViktVäktar-info: 40 BK per bit"
Vad betyder "BK"?? Hur många kalorier är 1 BK? Någon som vet??
Var det möjligtvis ett gammalt recept eller ett utländskt recept för jag känner då inte till BK. Man räknar ju points med viktväktarna och det går inte riktigt att översätta rakt av till kalorier
Det där verkar vara en salig blandning av gamla och nya räknesystem. Ett recept hade ju till och med prickar, det har väl inte VV haft på säkert 15 år? Ledsen att jag inte kan hjälpa dig, det bästa är nog att själv räkna ut pointsantalet.
Frk Svår skrev 2009-07-26 15:47:12 följande:
Är det kakan du vill ha reda på pointsantalet i? Jag får lite problem med att räkna ut points i socker, enligt mina häften är det 0,5 points per 2 tsk men jag vet inte hur många tsk som ryms i 3/4 dl. Annars är ägg 2 points per ägg, bakpulver, citron och sötningsmedel är noll points, vetemjöl är 3,5 points per dl och om vanilia är vaniljsocker är det en smaksättare och går som noll points om du tar 1 tsk. Smaksättare får man äta tre stycken fria per dag (du kan alltså äta 3 tsk vaniljsocker per dag utan att behöva räkna)
Frk Svår skrev 2009-07-26 16:42:31 följande:
Tittade i en gammal butiksguide och där stod både Hermesetas och Canderel som noll points. Mängd och form verkar inte spela ngn roll.
Jaså! Tack för hjälpen!