• Fröken Rosenknopp

Vilket tvättmedel är bäst för smutsiga barnkläder?

Vilket tvättmedel använder ni?

Nu senast köpte jag grumme, och fläckarna går inte bort. Köpte nåt jättepack för ett tag sen och blev chockad när jag såg att fläckar som suttit bra länge plötsligt försvann! Tyvärr så kommer jag inte ihåg märket...

Så vilket är bäst?

• Svar på tråden Vilket tvättmedel är bäst för smutsiga barnkläder?
  • wiizz

jag hörde fatiskt att det var willys tvättmedel eller nått sånt där annat billighets märke som va bäst=)

• Sweetycow

Jag använder bara Via Sensitive och den funkar för mig.

• Fröken Rosenknopp
    wiizz skrev 2009-07-26 16:33:16 följande:
    jag hörde fatiskt att det var willys tvättmedel eller nått sånt där annat billighets märke som va bäst=)
    Åh fan! Är väl helt klart värt att prova! Även om man hört att de billiga brukar vara lite sämre...
  • After Forever

Vi använder SPAR tvättmedel från ÖoB. Kostar 10 kr ett litet paket och det funkar väldigt bra till våra kläder i allafall.

• After Forever
    Fröken Rosenknopp skrev 2009-07-26 16:37:04 följande:
    Åh fan! Är väl helt klart värt att prova! Även om man hört att de billiga brukar vara lite sämre...
    Vart har du hört det? Tycker det brukar låta tvärtom jag i olika tester.
  • Fröken Rosenknopp

Jag vet faktisk inte... Jag kanske blandar ihop det med det där att billiga schampon är sämre...

• Mandarin

Vi kör ARIEL Colermen billigit är det ju inte, brukar förbehandla med Tabort, Vanich eller Galltvål

• Fröken Rosenknopp

Vad tusan är galltvål??

• PVeraB

via color. Och tabort fläckspray. Använde galltvål förut men det hjälper inte om man inte tar det direkt... Det är eg. grunden om man vill ta bort fläckar. Tvätta bums!
    men det här är galltvål
    www.galltval.com/

• Teskedsmamman

Willys fick bäst i test hos Testfakta -se här- så det är inget påhitt.

Jag har tre killar och det är ju bara att gissa hur de kan fresta på kläderna... men galltvål i kombination med Willys/hemköps (oftast samma tvättmedel) är oslagbart! Har räddat många plagg här... har även upptäckt nu när galltvålen är slut att grön såpa och ett dygns blötläggning kan rädda från svåra fläckar.

Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
Svar på tråden Vilket tvättmedel är bäst för smutsiga barnkläder?