Ok ge 6-månaders burkmat till drygt 5,5 månaders?
Min lille äter så bra, men utbudet känns lite tunt innan 6-månader på burkfronten. Hur har ni gjort?
Min lille äter så bra, men utbudet känns lite tunt innan 6-månader på burkfronten. Hur har ni gjort?
Ja klart du kan ge 6 mån burken. Det är bara en riktlinje åldern på förpackningarna.
Ja det kan du ge, min dotter har ätit 6-månaders burkar sen hon blev 5 månader.
Nu är hon snart 6 månader och jag börjar fundera på när jag kan ge henne 8-månaders burkarna..
igentligen handlar det väll mest om hur stora och mkt smak maten har... så i princip kan man väll börja när man vill.. sen om barnet vill är ju en annan femma.,,,
Ett annat tips för att få lite mer variation är att laga något själv emellanåt (fast det kanske du redan gör).
Ok, tack för svaren =). Va bra! Ja, jag lagar eget också, men det brukar inte vara så poppis när det kommer till köttpuréerna. Får väl gå en matlagningskurs eller ngt..haha.
Hittade en sida med en kokbok till småttingarna för ett tag sen. Hittade den igen men vet inte om man får skriva ut länkar i trådar hur som helst.
Skriver den i din gästbok istället .
Å, va snällt! Tack !
som sagt, om barnet klarar av bitarna i matburkarna så är det bara att mata på! 5 månaders burkarna är mest för att introducera kött i typ smakportioner, sen vid 6 månader börja äta riktiga portioner typ. Så länge hon äter är det bara att stoppa i henne!