• Tjohooo

Ok ge 6-månaders burkmat till drygt 5,5 månaders?

Min lille äter så bra, men utbudet känns lite tunt innan 6-månader på burkfronten. Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Ok ge 6-månaders burkmat till drygt 5,5 månaders?
  • Miha

Ja klart du kan ge 6 mån burken. Det är bara en riktlinje åldern på förpackningarna.

• Wednesday85

Ja det kan du ge, min dotter har ätit 6-månaders burkar sen hon blev 5 månader.
    Nu är hon snart 6 månader och jag börjar fundera på när jag kan ge henne 8-månaders burkarna..

• Ejin

igentligen handlar det väll mest om hur stora och mkt smak maten har... så i princip kan man väll börja när man vill.. sen om barnet vill är ju en annan femma.,,,

• myran82

Ett annat tips för att få lite mer variation är att laga något själv emellanåt (fast det kanske du redan gör).

• Tjohooo

Ok, tack för svaren =). Va bra! Ja, jag lagar eget också, men det brukar inte vara så poppis när det kommer till köttpuréerna. Får väl gå en matlagningskurs eller ngt..haha.

• myran82

Hittade en sida med en kokbok till småttingarna för ett tag sen. Hittade den igen men vet inte om man får skriva ut länkar i trådar hur som helst.
    Skriver den i din gästbok istället .

• MammaTillDomFinaste

som sagt, om barnet klarar av bitarna i matburkarna så är det bara att mata på! 5 månaders burkarna är mest för att introducera kött i typ smakportioner, sen vid 6 månader börja äta riktiga portioner typ. Så länge hon äter är det bara att stoppa i henne!

Svar på tråden Ok ge 6-månaders burkmat till drygt 5,5 månaders?