• With a devilish smile

Hur gör jag för att tvätta klädslen/sufletten?

Hej !

Vår vagn behöver tvättas speciellt suffletten.
    Hur ska jag göra för klädslen går inte att ta av .

Några tips?

Ängla 081028
  • Svar på tråden Hur gör jag för att tvätta klädslen/sufletten?
  • Thulo

Med galltvål i badkaret jag gjorde så igår på min sufflett på min Brio Race. Förut hade jag en Phil&Ted och den går inte klädseln att ta av så då tog jag av hjulen och ställde hela vagnen i badkaret och tvätta med galltvål

• Lillbollen

Jag la suffletten i bebisbaljan med tvättmedel och hängde sedan upp den på tork i torkskåpet :)

Går ingenting att ta av? Sitsen brukar ju gå att ta loss.

• Kiwiwini

Ta såpa eller annat och använd en skurborste. Utomhus eller i duschen. Blir rent och fint.

• With a devilish smile
    Lillbollen skrev 2009-07-26 19:01:31 följande:
    Jag la suffletten i bebisbaljan med tvättmedel och hängde sedan upp den på tork i torkskåpet :)Går ingenting att ta av? Sitsen brukar ju gå att ta loss.
    Okej , ska man låta den ligga ett tag eller ?
    Är inbitna fläckar tyvärr .

Jag kom på efter att klädslen går att ta av men inte den på suffletten .
    Ängla 081028
  • LillaFlamman

ingen mer än jag som tycker att det är fruktansvärt dåligt att man inte kan ta av klädsel o suflett å slänga i maskinen, blir ju askgrisigt, tvätta för hand är bättre än inget alls men skulle gärna vilja kasta in skiten i maskinen så den blir riktigt ren

• Lillbollen

With a devilish smile skrev 2009-07-26 19:13:52 följande:

Okej , ska man låta den ligga ett tag eller ?Är inbitna fläckar tyvärr .Jag kom på efter att klädslen går att ta av men inte den på suffletten .
    Ja jag lät den ligga ett tag. Var så grisig efter några års användande :P

Galltvål funkar ju mot svåra fläckar också om det behövs :)
  • saris2008

Det finns särskild textiltvättmedel som tex är för bilen, soffar mm. Då häller man upp vatten i en hink, i med medelm skrubba med en svamp, torka av med trasa, iallfall den vi har, vår soffa blir jätteren av det medlet. Kolla på en valig affär, finns där.

Svar på tråden Hur gör jag för att tvätta klädslen/sufletten?