Tips för bättre självkänsla?
Tänkte höra om ni har några bra tips hur man kan få bättre självkänsla? Gärna enkla sådana, böcker och sådant har jag varken tid eller ork att läsa. Har väl alltid haft dålig självkänsla/dåligt självförtroende (vet inte riktigt skillnaden) men sedan jag fick mina barn (4 år och 4 månader gamla) har den verkligen sjunkit i botten. Utseendet har alltid varit viktigt för mig och tyvärr är jag inte lika smal och snygg som innan. Har några fler kilon och större mage. Visst får jag komplimanger, både av min man och andra, men det går inte att tro på dom när jag själv vet hur jag ser ut. Vill knappt gå ut på stan för jag vill inte att folk som jag kände förut ser mig såhär. Vissa dagar kan jag tycka att jag ser rätt okej ut men sedan ser man alla andra utomhus som är mycket smalare och snyggare än mig.
Jag har även höga kvar på mig själv, har alltid haft. T.ex vill jag vara en perfekt mamma och känner mig jättedålig när jag inte lyckas som jag vill. Skulle vara såå skönt att få känna sig bra eller fin för en gångs skull.