• Anonym

Stygn efter förlossning, snabba svar!

Bara en tanke..
    Ni som blev sydda, hur kändes det efteråt, och hur vet man om det blivit infekterat?

Jag kan väl inte påstå att jag tror det, men är lite fundersam.
    Fick barn för tre veckor sen, och avslaget kommer och går. Oftast är det bara brun-röda flytningar, ibland mer åt det röda hållet, ibland åt det bruna, men från och till blöder jag igen. Inte så ofta, men det händer.
    Det känns lite ömt nån dag då och då också, inget jag tycker att jag känner hela tiden, och då är det bara när jag torkar mig.
    Låg med feber i förrgår, den var uppe i strax under 40.

Hört att om det blivit infektion så kan blödningen öka, man kan få ont och få feber, men OM det hade varit så, då hade det väl varit det hela tiden? Nu mår jag jättebra, och febern har lagt sig helt.

• Svar på tråden Stygn efter förlossning, snabba svar!
  • Madeleine86

Du kanske ska kolla upp det med tanke på att du fått feber:( Jag har fortf avslag och det har gått 8 veckor. Har också blödit lite till och från. Ring bm om du är osäker, inte kul med infektion:(

• TheodorMiranda

Med min son så fick jag en tryckande känsla i underlivet, det kändes så mkt precis som om det skulle ramla ut nått ur mej.. Ringde min bm o fick en akut tid hos henne o då visade det sej at jag hade en bristning som höllt på att bli inflammerat. Så hon tog stygnen o så fick jag tvätta med asolösning hela tiden..
    Minns dock inte om jag hade feber, men jag var så otroligt svag i hela kroppen av detta..

• Emma04Kevin05

jag skulle ringt förlossningen och frågat. Då borde du kunna få ett snabbt svar och slipper fundera..
    Lycka Till!

• Anonym

Pratade med förlossningen. Enligt henne så skulle febern ha hållt i sig om det var nån infektion. Kom ut en stor klump igårkväll, men hon trodde att det var rester av fosterhinnan.. Men efter förlossningen så sa de ju att allt var helt? Jag fattar inte.

• TheodorMiranda

Kan du inte ringa dom bm då? så dom får kollat upp det?

Svar på tråden Stygn efter förlossning, snabba svar!