BRF. Jäv?
Hej,
Jag undrar över hur det fungerar med JÄV, har läst lite, men vill höra om någon är mer påläst än mig och kan säga hur det är.
Jag bor i en bostadsrättsförening med 74 lägenheter och är med i styrelsen,
ordföranden i styrelsen är invald på 2 år och är nu inne på det andra året.
Eftersom föreningen är helt nybildad och vi är nya på området så har det varit väldigt mycket att ta till, lära och ett väldigt "rushigt" första år.
Ordföranden är inte en teamplayer och kan helt plötsligt fixat en grej, gjort ett "större"inköp, slutit avtal med ett företag eller liknande utan att det har varit uppe på en dagordning, disskuterats, röstats om och protokollförts.
Jag orkar inte skriva allt hon har gjort, men har ett helt brev om händelserna här som jag skrev för ett tags sedan bara för att få ur mig alla tankar och irritation.
Vilket fall har hennes söner som är vuxna och har familjer haft lite otur ekonomiskt vad jag förstått och hennes ena son har under hösten med hjälp av AMS startat en egen elfirma som hon omgående gick ut med till alla boenden att använda sig av om det blev krångel med något gällande el..
Det jag främst undrar över nu är om det verkligen är okej att tipsa andra medlemmar i en brf som man själv är orförande för, att använda sig av sin sons företag? Speciellt också då det inte har disskuterats av övriga styrelsemedlemmar.
Är inte det JÄV? (nånting att hon/hennes familj vinner på det?)
Btw tror jag att hennes son tillsammans med sin fru står för hennes lägenhet eller är köpare av den iaf... Lite rörigt där...
Så va tror ni kära fl:are??