• Svar på tråden Vilken potta ska man köpa
  • Angel1978

Det är nog en smaksak..
    Vi har en helt vanlig traditionell potta med låg rygg
    det som kanske kan spela in är hur man har planerat att tömma den.. Det är ju smidigt så som babybjörn har med en lös insats.
    Har själv inte testat de med rygg, får ett större barn plats, säg 2-3 år gammal?
    Om nu inte potträningen går som man har tänkt sig..

• h80

Jag vill ha en med lös insatts, det känns smidigast. men jag funderar på det med ryggen, om det spelar nån roll egentligen. Det skiljer ju en del på priset

• Angel1978

tror inte att det spelar någon roll faktiskt..
    har inte tittat på dem, då jag tyckte det var för mycket pengar när vi köpte vår.

• Ankissen

Ryggen vet jag inget om. Elliot har en vanlig enkel som står i ett hörn i badrummet, så han har lutat sig där. Han är 3½ och får plats på sin potta, som kostade typ 20:- på ÖB. Det som däremot inte är bra på denna superenkla potta är att grejen som går upp mellan benen är för liten och kort, vilket gör att E oftast kissat utanför. Han har ju inte helt koll på snoppen än. Så mitt bästa tips, i allafall om ditt barn när en pojke, är att kolla upp mellankonstruktionen ordentligt. Att det är lätt att tömma den, som med insats, vet jag inget om. Vår har ingen sån, men är lättmanövrerad ändå!

• h80
    Ankissen skrev 2009-07-27 08:29:53 följande:
    Ryggen vet jag inget om. Elliot har en vanlig enkel som står i ett hörn i badrummet, så han har lutat sig där. Han är 3½ och får plats på sin potta, som kostade typ 20:- på ÖB. Det som däremot inte är bra på denna superenkla potta är att grejen som går upp mellan benen är för liten och kort, vilket gör att E oftast kissat utanför. Han har ju inte helt koll på snoppen än. Så mitt bästa tips, i allafall om ditt barn när en pojke, är att kolla upp mellankonstruktionen ordentligt. Att det är lätt att tömma den, som med insats, vet jag inget om. Vår har ingen sån, men är lättmanövrerad ändå!
    vi har en tjej, så då behöver jag inte bry mig om det. Men tack
  • Mamsie

Pottstol med rygg. (alt 2)
    Utan tvekan!

Vår son är nu 3 år och älskar sin potta. Alla andra pottor har han slutat med en efter en (på dagis, hos farmor, i stugan etc).
    Den är lätt att göra ren, lätt för honom att tömma och skölja den själv, han klämmer inte låren, och har kunnat sitta själv i den från första början.

Vi betalade då knappt 300kr för den och om man räknar kronor per användning så är det ett mycket smart köp jämfört med många andra grejer man köper.

Här finns samma potta lite billigare, i en skön grön färg www.1klass.se/E-handel/productPage.asp

• h80
    Mamsie skrev 2009-07-27 08:46:57 följande:
    Pottstol med rygg. (alt 2)Utan tvekan! Vår son är nu 3 år och älskar sin potta. Alla andra pottor har han slutat med en efter en (på dagis, hos farmor, i stugan etc). Den är lätt att göra ren, lätt för honom att tömma och skölja den själv, han klämmer inte låren, och har kunnat sitta själv i den från första början. Vi betalade då knappt 300kr för den och om man räknar kronor per användning så är det ett mycket smart köp jämfört med många andra grejer man köper. Här finns samma potta lite billigare, i en skön grön färg www.1klass.se/E-handel/productPage.asp...
    tack! länken funkade inte
  • Helenapena

En med lös insats, ett måste enligt mig Rygg eller ej kan nog kvitta tycker jag.

• magen84

jag röstar oxå på en "pottstol" med lös instas.
    vi har en babybjörn pottstol här hemma o lilleman sitter som en kung i den =)

• h80
    magen84 skrev 2009-07-27 13:48:35 följande:
    jag röstar oxå på en "pottstol" med lös instas. vi har en babybjörn pottstol här hemma o lilleman sitter som en kung i den =)
    Nu har jag varit och köpt en, babybjörn pottstoll. Lilltjejen har bara provsuttit i den, men hon satt jättebra
  • Mamsie
    h80 skrev 2009-07-27 13:58:32 följande:
    Nu har jag varit och köpt en, babybjörn pottstoll. Lilltjejen har bara provsuttit i den, men hon satt jättebra
    Grattis!
    Bra val. Vilken färg? Vad kostade den?

Igår kom vi hem efter att ha varit borta hemifrån mer eller mindre i 4 veckor. Lillkillen har gått på vuxentoa eller kissat ute. En enda gång har kan gjort på pottan.
    Idag satte han sig på pottstolen och var glad över att sitta bekvämt och att kunna torka sig själv.
  • Bullen86

babybjörn med högrygg och lös insats har vi.. super bra!!

• hella82

vi har babybjörn med hög rygg, sonen började kissa/bajsa på pottan redan 2 månader gammal. då fick vi ju hålla i honom, men de kan ju sitta själva tidigare i en sån än i en utan ryggstöd. hans kusin kan då sitta i den och hon är 3,5 år, så de går ju att använda länge. men är ditt barn lite äldre och ändå sitter bra kan du nog lika gärna köpa utan ryggstöd!

vi har även en toaring från babybjörn, så han kan sitta på en riktig toalett. den är bra att ha med när man är iväg tycker jag..ryms under vagnen finns även någon billigare variant på biltema har jag hört, men har ej någon erfarenhet av den.

melker 080101
Svar på tråden Vilken potta ska man köpa