• Helenapena

Didriksons regnställ, hur är storlekarna??!!

Hej!!
    Hur är Didriksons regnställ i storlekarna?? Tänker på det fleecefodrade. Min dotter är 3,5 år och ca 98 cm lång. Ska jag beställa stl 100 eller 110??

Hoppas någon vet

• Svar på tråden Didriksons regnställ, hur är storlekarna??!!
  • AW76

Har ingen erfarenhet av det fleecefodrade regnstället, bara det vanliga. Jag beställde i stl 110 till min son som är ca 105 cm. Byxorna är lite stora, men funkar. Jackan sitter bra. Tror du kan ta stl 100.

• AW76

Tillägg: han hade overallen i stl 100 när han var kring 98-100 cm. Den satt bra.

• LitenIsa

Har bara erfarenhet av det vanliga regnstället och tycker det är väldigt rymligt i storleken. Min dotter har ett i stl 80 och det är fortfarande lite stort till henne. Hon är ca 83cm llång och väger 11 kg.

• Tyche82

Jag har oxå bara erfarenhet av det vanliga regnstället (föredrar att man kan välja om man vill ha fleece under eller ej) och dom är absolut rymliga i storlekarna.

• saris2008

De är stora, min kille som är 1 ½ år och 86 lång har ett i 90, vi hoppas att han inte drunknar i det när det är dags att börja använda det, för just nu ser det ut som han är på nåt slags tältsemester och han kan knappt röra sig.
    det enklaste är väl om du kan åka förbi och prova innan du beställer.

• Chipotle

De är STORA! Köpte ett i 90 till min 1½ åring (bör va runt 85 cm) och det kommer vara på tok för stort. Köpte ett i 80 nu och det kommer passa hela vintern och en bit in på våren.

Jag hade absolut tagit 100 om jag var du!

• Parvens syrra

Storlekarna är från siffran och tio centimeter uppåt. Så ta 100 du det ska passa från 100-109cm. och byxorna är gjorda större så att man ska kunna dra dom över vinterkläderna (görs ofta på dagis vid slaskigt väder)

Svar på tråden Didriksons regnställ, hur är storlekarna??!!