5 st ägglossningar med Pergotime, men inte gravid:(
Blir galen... Varför blir jag inte gravid????? Försöker få nr 2... Är aå frustrerad, fick min mens igår... Bara gråter o gråter....
Jävla orättvist!!!!!
Blir galen... Varför blir jag inte gravid????? Försöker få nr 2... Är aå frustrerad, fick min mens igår... Bara gråter o gråter....
Jävla orättvist!!!!!
Då sitter vi i samma båt! Jag har också haft 5 äl med pergo utan att bli gravid Har sjätte och sista kuren kvar, sen blir det förhoppningsvis IVF. Försöker skaffa barn nr 1 och har hållit på i 2 år. Jag förstår verkligen din frustration!! Fy vad less, ledsen, frustrerad och förbannad man kan bli!
Usch...kommer ihåg den känslan när jag åt pergo och varje kur inte ledde till något fast läkaren sa att jag hade ÄL....
Uppgiven, frusterad...var jag för pergo skulle ju lösa alla problem...
Varför ska du sluta vid 6 kuren? Jag ska köra på till års skiftet och sen försöka med IVF om det inte har funkat innan dess.... Det e så fruktansvärt fysiskt o psykiskt påfrestande... Vad ska man göra????
Oj, så många kurer, när jag åt så var det tre kurer i taget med vilomånader emellan och efter tre kurer som inte lyckades fick jag remiss till IVF.....och sedan åt jag tv till i väntan på IVF...
Blev spontan gravid med hjälp av viktnedgång och en kinesiologibehandling som återställde balansen i kroppen och masserade bort en ÄL-blockering...
Håller helt med.... Nu e jag väl lyckligt lottad som har ett barn iaf, men jag längtar ju lika mkt efter en nr 2 ändå... Är fram till årsskiftet många kurer? Jag har inte diskuterat det med min läkare, men han kör ju bara på... Att jag vill göra ivf då e mitt påhitt ( det finns väl inga andra knep misstänker jag)...
Jag har bara fått 6 kurer utskrivna, läkaren hävdar att har det inte "tagit sig" då så är det lönlöst att fortsätta med pergo. Men jag vet inte vad jag ska tro, har läst om folk som ätit både 9 och 10 kurer och blivit gravida!
Jag hoppas att jag får göra som wtin och äta nån till kur medans vi väntar på IVF
Super S: Går du och gör vul eller dyl under tiden?
Grodan 72: Jag känner igen ilskan då man tänker på folk i ens omgivning som blir gravida till höger och vänster! Nu senast fick jag höra om ett par som väntar barn (på första försöket, ett ligg) där båda två rycker på axlarna och säger "nja, vi vet inte ens om det här med barn är våran grej"... say what?!
Japp, jag gör ul dag 13 och har båda sista gångerna haft 2 ägg redo. När jag kommit hem har jag fått tagit en pregnylspruta som gör att man släpper äggen...
Lite nyfiken, kanske nån av er vill förklara... Vad är pergo? Tar man det när man inte har riktig ägglossning??
Japp.
Pergotime får äggblåsorna att växa till sig så att du kan få ägglossning.
Vanligtvis tar man sedan en spruta (Ovitreller eller Pregnyl ) för att äggen ska släppa. Jag har väldigt sällan ägglossning av mig själv, och nu har jag haft det varje gång senaste månaderna tack vara pergo...