• Brooke

Wallander - Johanna Sällström

Jag älskar Wallander filmerna och speciellt Johanna Sällström som spelar Linda Wallander.
    NU är det så att jag UNDRAR en sak.
    Eftersom hon dog så har jag suttit och funderat ut hur det blev när dem fortsatte filmerna. Äre någon som vet om det är så att Linda WAllander dog och det blev begravning eller hur?
    Ni får jättegärna berätta jag vill veta.. Tack

• Svar på tråden Wallander - Johanna Sällström
  • mammatalman

jag har för mig att hon flyttade. men jag kan ha fel.

• Trollet Ludenben

ersätter de inte henne med en annan skådis i de nya filmerna?? hon hann ju spela klart de 13 som gjordes och nu skulle de ju göras fler...

• linjes

Trollet Ludenben skrev 2009-07-27 11:13:01 följande:

ersätter de inte henne med en annan skådis i de nya filmerna?? hon hann ju spela klart de 13 som gjordes och nu skulle de ju göras fler...
    nej hon blir inte ersatt
  • Trollet Ludenben
    linjes skrev 2009-07-27 11:15:46 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-07-27 11:13:01 följande: nej hon blir inte ersatt
    ok...
  • Brooke
    Trollet Ludenben skrev 2009-07-27 11:13:01 följande:
    Joo det är en tjej som kallas för Isabell(tror ja)
    Men eftersom i Wallander - Hämnden så kommer Linda Wallander på tal, och Kurt Wallander blir helt tårögd. men visar det inte så mkt..
  • Lalalong
    Brooke skrev 2009-07-27 11:16:26 följande:
    Joo det är en tjej som kallas för Isabell(tror ja) Men eftersom i Wallander - Hämnden så kommer Linda Wallander på tal, och Kurt Wallander blir helt tårögd. men visar det inte så mkt..
    Han säger väl något om att hon har flyttat..?
    De har i alla fall aldrig sagt eller visat något i filmerna om att Linda Wallander har dött.
  • Lalalong
    Brooke skrev 2009-07-27 11:21:02 följande:
    Han sa inget i filmen jag såg igår. "Hämden"
    Hm.. okej. Jag fick bara för mig att han sa... eller någon sa att hon hade flyttat.
    Men som sagt, något om att hon har dött är det heller ingen som sagt. Det är kanske meningen att man inte riktigt ska veta
  • M Hellin
    Lalalong skrev 2009-07-27 15:20:17 följande:
    Hm.. okej. Jag fick bara för mig att han sa... eller någon sa att hon hade flyttat. Men som sagt, något om att hon har dött är det heller ingen som sagt. Det är kanske meningen att man inte riktigt ska veta
    I filmen Hämnden så frågar Isabell som förövrigt inte ersättar Linda Wallanders roll, utan är en kvinnlig polisaspirant, om Kurt har någon dotter, han svarar jakande, men verkar besvärad, Isabell tittar på ett foto på hans skrivbord och frågar om det är hon, han nickar, och det var väl allt.

Jag tror att denna Isabell kommer att få nån slags dotterroll hos Kurt. Det återstår ju dock några filmer att se, så tiden får utvisa.

www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article3004762.ab?
  • vadskajaghetadå

åh dom var så bra ola och johanna
    saknar dom och hade så gärna velat sett om de skulle blivit nåt mer mellan dom, men mest tragiskt är ju att hon tog livet av sig såklart.

Svar på tråden Wallander - Johanna Sällström