• Isalel

Hur länge "ska" det vara klumpar i avslaget?

Har nu en två veckor gammal bebis hemma och har inte haft nå klumpar (levrat blod?) i mitt avslag, men igår kom det tillbaks??
    Är det normalt eller?

• Svar på tråden Hur länge "ska" det vara klumpar i avslaget?
  • BabyJia

Jag hade nog ringt till BB å frågat...tror inte de ska komma klumpar så efter 2 veckor. För mig va de så bara första dygnet typ, att de kom lite som va levrat blod.

• TinkyWinky

det är nu 18 dagar sen min son föddes o jag fick en liten klump häromdagen o i onsdags så kom det en riktigt stor klump,
    trodde att det va normalt?! har ja fel då eller???

☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • Mamma matte hustru
    TinkyWinky skrev 2009-07-27 19:22:21 följande:
    det är nu 18 dagar sen min son föddes o jag fick en liten klump häromdagen o i onsdags så kom det en riktigt stor klump, trodde att det va normalt?! har ja fel då eller???
    till mig sa de att så länge det inte kommer hönsäggsstora klumpar varje dag är det ingen fara mitt har precis gått över från klarrött till brunt och sonen är över månaden
  • redneck girl

det kan komma sådana utan att det är nått fel.luktar det ovanligt illa el nått?

• TinkyWinky
    7barns mamman skrev 2009-07-27 20:29:56 följande:
    det kan komma sådana utan att det är nått fel.luktar det ovanligt illa el nått?
    mitt luktar inget alls. iblan har ja inge alls i bindan o vissa dagar kommer det mer..
    ☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • MammaLaura
    Isalel skrev 2009-07-27 11:24:14 följande:
    Har nu en två veckor gammal bebis hemma och har inte haft nå klumpar (levrat blod?) i mitt avslag, men igår kom det tillbaks?? Är det normalt eller?
    Det kan vara infektion...ring snabbt!
  • Plutteli

Det kan komma klumpar lite oregelbundet, det som kan indikera på infektion är om du plötsligt blöder mer (spec. om du blöder så pass att du måste byta binda kanske en gång i timmen, då är det akut!), samt om det börjar lukta illa!

• Destination Unknown

jag hade klumpar till o från i 4-5 veckor. Det är helt normalt så länge du inte störtblöder och det luktar illa. Jag fick en klump levrat blod lika stor som ett hönsägg en gång och det var normalt sa dom till mig också.. men det ska ju inte komma hönsägg varje dag.. du kan nog vara lugn, men känner du dig osäker så SKA du ringa. det kan vara svårt att formulera sig i ord.. :)

• Virga

4-5 veckor efter förlossning jag kände mig såpass stark å återställd att jag har glömt tumregel : lyft alldrig nåt tyngre än ditt bebbis! Jag tog bebben i babyskydd ur bilen och ganska tung rygsäck på ena axel med och gick från bilen till huset. Och det räckte. På kvällen blödde jag ordentligt fast i säkert 3 veckor haft minimal avslag och sen kom en jätteklump alldrig haft sådan innan även första dagar efter förlossning! Blödning avtagit av sig själv men vill erkänna att jag var en smulla orolig.

• Viggo 090730

Jag har klumpar lite då och då.. igår såg det ut som en snigel på bindan (ursäkta språket) xD

♥ (¯`°?.¸ ♥ Mamma till Viggo 090730 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Hur länge "ska" det vara klumpar i avslaget?