Jag vill säga upp min sjuk- och olycksfallsförsäkring då jag är dubbelförsäkrad, men vet inte om jag "törs?"
Hej!
Gjorde en upptäckt för ett tag sedan att både jag och mina barn är dubbelförsäkrade, och som ensamstående känns det såklart extra onödigt att betala mer än nödvändigt. Men nu ställer jag mig ändå frågan om jag törs säga upp min sjuk- och olycksfallsförsäkring hos Trygg Hansa och bara ha den sjuk och olycksfallsförsökring som jag har genom lärarförsäkringar. Om jag förstår det rätt är olycksfallsförsäkringen motsvarande däremot så har jag inte ett invaliditetsskydd som är motsvarande om jag skulle bli invalid genom en sjukdom. Barnförsäkringarna har jag jämfört med varandra och då de ger motsvarande skydd, kommer jag att säga upp dem, däremot är jag tveksam min försäkring.
Vad säger ni andra? Kan man säga upp min sjuk och olycksfalls försäkring hos Trygg hansa och ändå känna att jag har en fullgod försäkring? Behöver samtidigt de 500 kronor som jag får extra i månaden genom att jag och barnen inte är dubbelförsäkrade.