• Mammatilltretroll

Var i Stockholm med omnejd kan jag få tag på kyckling som levt ett bra liv innan slakt? (förutom Bosarp)

Jag tycker att det är så väldigt gott med kyckling, men vägrar att äta Kronfågel, Kajsas och alla andra märken där jag vet att kycklingarna inte varit lyckliga innan slakt.

Jag vill äta en kyckling som fått gå ute och sprätta och må bra under sin levnadstid.
    Vad jag vet finns det bara en KRAVmärkt kyckling i Svergie och det är Bosarp. Men det är svårt att få tag i dem och jag undrar därför:

* Var i Stockholm med omnejd kan jag få tag i en kyckling som varit lycklig innan slakt?
    De måste inte vara KRAV-märkt utan det viktigaste är djurhållningen tycker jag..

• Svar på tråden Var i Stockholm med omnejd kan jag få tag på kyckling som levt ett bra liv innan slakt? (förutom Bosarp)
  • Minifer

Finns det inte något i stockholm som heter typ Bondens marknad, där man kan handla det mesta ekologiskt och happy? Dvs glada kor, grisar och pippisar? Jag har för mig att jag läst om det någonstans och surat för att det inte finns där jag bor (eftersom jag tänker som du)

Svar på tråden Var i Stockholm med omnejd kan jag få tag på kyckling som levt ett bra liv innan slakt? (förutom Bosarp)