• ccamilla

Pampers ger röda utslag?!

Hej,

Ja vår dotter har en väldigt känslig hy och är allergisk mot mjölk och ägg.

Men nu visar det sig att den bästa blöjan vad gäller passform får hon röda utslag av. Så då får vi återgå till Liberos midi som jag tyckte var sådär i passformen.

Pampers säger sig vara testade av astma-allergiförbundet?! Är det fler som fått utslag av Pampers?

Kram Camilla

• Svar på tråden Pampers ger röda utslag?!
  • Tumbling down

Vi har inte användt pampers.. men tydligen så har dom lotion i sina blöjor kan ju vara det hon reagerar på.

• maras

Hej!

vi har oxå fått bytt från pampers till libero, Clara hade problem förut med lite små röda prickar på rumpan när vi hade pampers men nu har vi bytt till liberos up & go o då är alla prickar borta!....

• Lorelei

Vi provade pampers på Daniel under en dag och han fick fullt med röda prickar i rumpan av lotionen... så här är det Libero som gäller. Tyckte de läckte under en vecka men nu är det inga problem längre.

• Ems

båda mina döttrar har fått utslag av pampers så vi använder också libero

• Jenny E

Storebror fick babianrumpa av Pampers, lillebror läcker Pampers i ryggen på = vi använder Libero.

• ccamilla

Skönt att höra att fler haft samma erfarenheter. Varför måste dom ha i den här dumma lotionen då?

• Jefa

På Emma är det tvärtom! Pampers är kanon. Men libero har dålig passfoprm och hon har aldrig vart så röd som när vi hade Libero!

• Inexsana

Om pampers står det detta:

Innehåller Pampers blöjor lotion eller salva?

Pampers Baby Dry och Pampers Easy Up innehåller inte lotion eller salva.
    Pampers New Baby och Pampers Active Fit har ett hudvårdande ytskikt som innehåller en liten mängd (mindre än 0,3 gram per blöja) petrolatumbaserad (vaselinbaserad) formula som bidrar till att ytterligare skydda huden i blöjregionen.

• Mammatilltretroll

..och jag då som pluggar hudvård vill varna lite för Pampers blöjor med lotion i:

Lotionen i innehåller mineralolja (paraffin/petrolat) =

Mineraloljan blockerar mellan 40 och 60 % av hudens porer, vilket försämrar hudens naturliga återfettning. Det är därför du blir beroende av t.ex. cerat för att fetta in huden.
    Det lömska är att det känns bra för stunden.
    Andra användningsområden för mineralolja är till bilmotorer och som symaskinsolja.
    Sandra Kleinaus forskningsrapport från 1993 visar att paraffinolja lagras i kroppen och kan ge ledgångsreumatism. När hon strök mineralolja på huden på råttor, så visade det sig att huden tog upp mineraloljan.

Arbetarskyddsstyrelsen har sedan 1979 kommit en lång bit på vägen för att på sikt få bort mineraloljor inom industrin. ?Den som får oljan på händerna skall omedelbart tvätta bort den med tvål och vatten?.

Mineralolja (råolja) bildas i en nedbrytningsprocess långt ner i jorden av dött växtmaterial. Namnet till trots finns det inga mineraler eller vitaminer. Det är ett helt dött material och därför finns det inget av värde däri, för huden att ta upp.
    Mineralolja är skadligt för såväl djur, natur som människor.

• Mammatilltretroll

Libero är lotionfria, men ännu bättre är såklart mysiga tygblöjor

Jag skulle ALDRIG använda Pampers blöjor på min dotter efter att jag började studera hudvård...

• Grådan

Fick en pampers-gratis-blöja o hade den på Oskar i en halv natt............HJÄLP säger jag bara vilken kanon röd rumpa han fick med små plitor, även pungen var röd!! Synd att det är så stor skillnad..........men en sak är säker att jag kommer inte ens använda gratis-blöjorna.

// Grådan

• Sicali

Oj vi som använder pampers active fit och
    är jättenöjda, gillar att de känns så mjuka.
    Men kanske vår son har tålig hy.
    Måste bara säga att den värsta blöjan vi testat var
    Libero baby go, den känndes hård, klumoig och bökig.
    Nu har vi ett helt paket som står oanvänt men
    det är det värt, använder helt enkelt inte dom mer.
    Däremot libero midi är rätt bra.

Svar på tråden Pampers ger röda utslag?!