• Anonym (blöder)

Normalt med mens i tre veckor?

Jag har haft mens i tre veckor nu. det började smått som sedan blev mycket mer blod och nu är det mindre igen. måste dock använda binda ändå =(
    Men det har pågått i tre veckor! Jag blir ju orolig
    vill att det ska ta slut.

Jag vill få barn, men det går ju inte när jag har mens jämt.
    Någon som varit med om samma? vad gjorde ni?

• Svar på tråden Normalt med mens i tre veckor?
  • Miss Maya

Nej det är inte normalt. Jag tycker absolut du ska uppsöka en gynekolog. Behöver inte vara något farligt, kan t ex vara hormoner som är ur balans, men vill du dessutom ha barn är det ju viktigt att få ordning på det hela. Lycka till!

• Anonym (blöder)

Jag har ju tagit ett läkemedel som heter pergotime i några månader innan. kanske det som påverkat?
    jag vet inte...vill bara att det ska sluta!

• Miss Maya

Jag vet inte vad man kan få för biverkningar av pregotime. Tycker ändå du ska ta kontakt med en gynekolog. Kanske den som skrev ut pregotime till dig?

Anonym (blöder) skrev 2009-07-27 14:13:47 följande:

Jag har ju tagit ett läkemedel som heter pergotime i några månader innan. kanske det som påverkat? jag vet inte...vill bara att det ska sluta!
  • Anonym (blöder)

Miss Maya skrev 2009-07-27 14:16:56 följande:

Jag vet inte vad man kan få för biverkningar av pregotime. Tycker ändå du ska ta kontakt med en gynekolog. Kanske den som skrev ut pregotime till dig? Anonym (blöder) skrev 2009-07-27 14:13:47 följande:
    de har semester i två veckor till.
    och vårdcentralen skickar runt mig till andra ställen. fattar ingenting..
  • Anonym (567)

du har inte lyckats bli gravid då, men fått mf? då kan man ju blöda länge. Har själv tagit pergo lääänge. Ring mvc annars och berätta hur det ligger till. där är iaf inte semesterstängt! annars så kanske du kan få tid på gyn/kk på sjukan.

• Anonym (blöder)

Anonym (567) skrev 2009-07-27 14:19:59 följande:

du har inte lyckats bli gravid då, men fått mf? då kan man ju blöda länge. Har själv tagit pergo lääänge. Ring mvc annars och berätta hur det ligger till. där är iaf inte semesterstängt! annars så kanske du kan få tid på gyn/kk på sjukan.
    jag vet inte om det är mf. har inte haft ont i samband med mensen alls.
    det är bara irriterande att gå runt med binda så länge. man klarar av det i en vecka max..men tre veckor!!
    har mvc öppet nu? måste kolla upp det..

har du fått några biverkningar av pergotime?
  • Anonym (blöder)

någon annan?

• Anonym (567)

O ja! Jag har mått illa, ont i magen, ont i huvet, yr, ont i brösten, osv osv. fick nog det mesta som stod på bipack sedeln :S Så jag är glad att den tiden e förbi!
    Mvc borde vara öppen! annars ring till växeln på det sjukhuset du har, eller sjukvårdsupplysningen och be om att få prata med gyn/kk

Anonym (blöder) skrev 2009-07-27 14:30:05 följande:

Anonym (567) skrev 2009-07-27 14:19:59 följande: jag vet inte om det är mf. har inte haft ont i samband med mensen alls. det är bara irriterande att gå runt med binda så länge. man klarar av det i en vecka max..men tre veckor!! har mvc öppet nu? måste kolla upp det.. har du fått några biverkningar av pergotime?
  • Anonym (blöder)

Anonym (567) skrev 2009-07-27 14:44:45 följande:

O ja! Jag har mått illa, ont i magen, ont i huvet, yr, ont i brösten, osv osv. fick nog det mesta som stod på bipack sedeln :S Så jag är glad att den tiden e förbi! Mvc borde vara öppen! annars ring till växeln på det sjukhuset du har, eller sjukvårdsupplysningen och be om att få prata med gyn/kkAnonym (blöder) skrev 2009-07-27 14:30:05 följande:
    oj okej!
    men har du lyckats bli gravid?
    jag ska förska få tag på någon...fattar inte vad som händer.
    men är rädd för att få höra att det är något allvarligt...vad gör man då? usch.
  • Anonym (567)

Nej jag har inte lyckats bli gravid, trots pergo i 1 år med dubbel dos den mesta av tiden. Ska göra ivf istället..
    men hellre att du får reda på så snart som möjligt om det e något allvarligt!

Anonym (blöder) skrev 2009-07-27 14:57:57 följande:

Anonym (567) skrev 2009-07-27 14:44:45 följande: oj okej! men har du lyckats bli gravid? jag ska förska få tag på någon...fattar inte vad som händer. men är rädd för att få höra att det är något allvarligt...vad gör man då? usch.
Svar på tråden Normalt med mens i tre veckor?