Anonym (svettig) skrev 2009-07-28 10:14:23 följande:
Anonym (Mamman) skrev 2009-07-27 21:31:50 följande:
Ja du, dessa hormoner! Jag tappade också en hel del hår under amningstiden, fast jag ammade bara i tre månader. Men håret kommer ju tillbaka, även om det ser fult ut i början när det är korta hår så där i hårfästet!Men jag hade faktiskt förväntat mig att jag skulle känna mig "normal" igen ett år efter förlossningen. Därför ska jag nu vänta en månad och se om det var p-pillren som ställde till det lite extra, annars går jag till gynekologen.
För mig har hormonerna ställt till det rejält, eftersom jag tappat massa hår och faktiskt har INGET kommit tillbaka.

Kan tydligen bli så också. Läkaren var dock övertygad om att det komer, tids nog, men än är det som ett kalhygge. Det tar också på självförtroendet, och så oroar jag mig mkt, som säkert du också gör över dina svettningar.
Jag tro ändå att det "bara" är hormoner för oss båda (eller alla 3, 79:an också) för hormoner kan nog ställa till massa utan att det är så konstigt egentligen.
Om man har problem med sköldkörteln brukar man väl få andra problem också som håravfall och övervikt? Vikt som inte ger med sig efter förlossningen etc. Jag tog ett sånt test hos läkaren men alla värden var bra.
Fast hon sa att jag skulle återkomma om ex inget händer med håret på några månader till. Då kanske dom kan ta några hormonoella prov också.