Bästa/Godaste Gröten?
Vilken gröt tycker era små barn bäst om?
Min 7 månaders har hittills bara ätit Nestles Milda Havregröt, nu tänkte jag att han ska få lite variation på sin gröt, så vilken är godast?!
Vilken gröt tycker era små barn bäst om?
Min 7 månaders har hittills bara ätit Nestles Milda Havregröt, nu tänkte jag att han ska få lite variation på sin gröt, så vilken är godast?!
Min dotter ÄLSKAR sempers "vita" gröt med riktiga hallonvitar..
Prova den!!
Fast den är från 8 mån iof..
Stella gillar Nestles äpplegröt!
Nestles havregröt med banan å päron.
Pyssilullan:
Trodde det var riktiga Hallonbåtar i... Tänkte "Ger människan det till sitt lilla barn??!!"
Pyssilullan: Vad heter den gröten?
Vår son är förtjust i Sempers Äpple-Päron, även Banan var en stor favorit tidigare.
När han är hos mormor äter han Nestlé Banangröt och den funkar också!
Har bara provat Nestlés gröter och min son älskar milda havregröten päron och banan samt deras fruktgröt från 8 månader. Jag serverar detta med lite päronpuré.
Vår son har också bara provat den milda havregröten och den älskar han! Han är snart 5 månader!
Det måste väl finnas fler barn som äter gröt?
*Puff*
Min son har tröttnat på gröt. han vägrar helt enkelt att öppna munnen så här är det macka som gäller på morgonen eller välling.
Både Sam och Julia har alltid varit helt galna i Sempers päron/banan gröt.
Melvin äter hemmagjord havregrynsgröt med lite fruktpuré till. Jag kör havregrynen med en stavmixer, sen kokar jag som vanligt utan salt. Han gillar det jättemycke å äter det var eviga kväll... =)
Min son äter bara nestlés gröter, han tycker inte om sempers alls..
Jag brukar koka havregrynsgröt på mjölk och ha i lite vetegroddar och så järnberikad fruktpuré på, det är väldigt populärt.
En annan populär variant är att koka gröt på majsmjöl och ha på äppelskrap och kanel.
Här är det bara Nestlés Äpplegröt från 6 mån som gäller!
Toppen! Mera mera!
Vanlig havregrynsgröt, risgrynsgröt och mannagrynsgröt funkar utmärkt på min tös.
Kornmjölsgrön och grahamsgrynsgröt göre sig icke besvär!
Mot mina principer köpte vi faktiskt Nestles äppel-pärongröt till sonen eftersom den är ekologisk. Den gillar han skarpt. Kör också Sempers äppelgröt som lite variation. Nån som har provat EkoGo-gröten?