• Ladyn

Bästa/Godaste Gröten?

Vilken gröt tycker era små barn bäst om?

Min 7 månaders har hittills bara ätit Nestles Milda Havregröt, nu tänkte jag att han ska få lite variation på sin gröt, så vilken är godast?!

• Svar på tråden Bästa/Godaste Gröten?
  • Pyssilullan

Min dotter ÄLSKAR sempers "vita" gröt med riktiga hallonvitar..
    Prova den!!
    Fast den är från 8 mån iof..

• Sara K

Stella gillar Nestles äpplegröt!

• Norahs mamma

Nestles havregröt med banan å päron.

Pyssilullan:
    Trodde det var riktiga Hallonbåtar i... Tänkte "Ger människan det till sitt lilla barn??!!"

• lurksmulan

Pyssilullan: Vad heter den gröten?

Vår son är förtjust i Sempers Äpple-Päron, även Banan var en stor favorit tidigare.
    När han är hos mormor äter han Nestlé Banangröt och den funkar också!

• Julianna

Har bara provat Nestlés gröter och min son älskar milda havregröten päron och banan samt deras fruktgröt från 8 månader. Jag serverar detta med lite päronpuré.

• JKMNA

Vår son har också bara provat den milda havregröten och den älskar han! Han är snart 5 månader!

• Ladyn

Det måste väl finnas fler barn som äter gröt?

*Puff*

• Pyret 85

Min son har tröttnat på gröt. han vägrar helt enkelt att öppna munnen så här är det macka som gäller på morgonen eller välling.

• Uet

Både Sam och Julia har alltid varit helt galna i Sempers päron/banan gröt.

• Flamma

Melvin äter hemmagjord havregrynsgröt med lite fruktpuré till. Jag kör havregrynen med en stavmixer, sen kokar jag som vanligt utan salt. Han gillar det jättemycke å äter det var eviga kväll... =)

• Malin och Simon

Min son äter bara nestlés gröter, han tycker inte om sempers alls..

• vårsol

Jag brukar koka havregrynsgröt på mjölk och ha i lite vetegroddar och så järnberikad fruktpuré på, det är väldigt populärt.

En annan populär variant är att koka gröt på majsmjöl och ha på äppelskrap och kanel.

• jojenon

Här är det bara Nestlés Äpplegröt från 6 mån som gäller!

• Jennie Brunflo

Vanlig havregrynsgröt, risgrynsgröt och mannagrynsgröt funkar utmärkt på min tös.

Kornmjölsgrön och grahamsgrynsgröt göre sig icke besvär!

• lindelin

Mot mina principer köpte vi faktiskt Nestles äppel-pärongröt till sonen eftersom den är ekologisk. Den gillar han skarpt. Kör också Sempers äppelgröt som lite variation. Nån som har provat EkoGo-gröten?

Svar på tråden Bästa/Godaste Gröten?