• mamma2kids

bär inte en flytväst

barnet om kiloantalet inte stämmer exakt.
    kan en 25kg tex ha en flytväst som är från 30-40kg?

• Svar på tråden bär inte en flytväst
  • Äntligen mamma

Det går bra. Se bara till att det sitter på ordentligt så att den inte glider av om den är för stor.

• mamma2kids

det är ett snöre som går mellan benen.så det kan väll inte glida av då?
    tänkte om jag måste köpa en ny när vi ska till stugan.
    där fanns nämligen en från 30-40kgs.

• Äntligen mamma
    mamma2kids skrev 2009-07-27 17:46:10 följande:
    det är ett snöre som går mellan benen.så det kan väll inte glida av då?tänkte om jag måste köpa en ny när vi ska till stugan.där fanns nämligen en från 30-40kgs.
    Är det snöre mellan benen så är det helt ok att använda den. Dra åt ordentligt bara så att den inte åker upp över öronen om han trillar i. Dra åt runt magen oxå så att inte armarna åker ut där.
  • mamma2kids

japp.tusen tack för svaret.

• Kodia

"Finns i stugan" låter som om den kan vara gammal, så då kan man tänka på att flytvästar åldras, och försämras med tiden. Om ni inte skall ut på öppna havet (och alla andra i båten också har flytväst) skulle jag nog tycka det var ok ändå!

• CCA

Ålders faktorn är nog ett större problem än att vikten inte stämmer. Flytvästar är ju ngt som ofta går i arv och jag har tidigare inte tänkt på att det skulle innebära ngn fara så länge som den är hel. Men när vi köpte flyväst till dottern så stod det att flytvästen har en livslängd på 5år sedan kan flytförmågan försämras.

• Helstsyskonnu

ta på barnet flytvästen och prova i vattnet, det fick vi göra varje sommar när vi var små. Då ser du om den sitter bra och om den vänder på rätt sätt och så.

Svar på tråden bär inte en flytväst