• Happy 2

Hästbokklubb för barn?

Har en dotter på 4år som tycker väldigt mycket om hästar.
    Sökte lite på nätet & hittade Pollux Hästbokklubb + Min Häst Klubb. Men jag lyckades inte hitta någon direkt information om vad dessa paket innehåller som man får en gång i månaden? Böcker & saker, så pass förstod jag, men är det enbart till äldre barn eller kan min dotter ha nöje av detta åxå? Får hon böcker så va tanken att hon ska spara tills hon blir äldre & kan läsa själv + att jag kan läsa som godnattsaga till henne. Men är det böcker som är mer tänkta för en 13 åring så kanske jag får fundera om. Såg i en tidning i affären att det följde med en hästkam, är det typ sådana saker som är med i paketen? Och slutligen... :) Ska man iaf ta Pollux eller Min Häst, vilken är bäst? :)

• Svar på tråden Hästbokklubb för barn?
  • Anova

Jag har bara egen erfarenhet av pollux, och jag var med där då jag gick i mellanstadiet (10-11 år sådär). Då passade böckerna mig jättebra, fast jag började läsa hästböcker som 7 åring.
    vad jag minns så var det både böcker och pyssel i paketen från Pollux.

Har ingen aning vad som ingår i Min Häst-klubben. Men var trogen prenumerant på tidningen i många år.

• miranda75

Böckerna i dessa "klubbar" vänder sig nog mer till 13-åringar. Har en 9-årig nu o hon har svårt att hänga med i böckerna. Men hon gillar det som kommer med böckerna som klistermärkerna osv. Hon kommer nog att tycka om böckerna om ett par år tror jag.

Men jag tycker "min häst" är den bättre & min dotter tycker om den. Man får lite hästprylar & klistermärken + bok. Lätta att läsa då det är stor stil & korta stycken.

Pollux vänder sig mer till tonåringar känns det som...har haft den till min dotter oxå, men hon gillade inte böckerna.

Svar på tråden Hästbokklubb för barn?