• Anonym (illa)

Långvarit illamående

Jag har mått illa nu i ca 2 månader.
    Sånt illa mående man har precis innan man ska kräkas
    Är INTE gravid (har både mens och inget plus)

Någon som vet vad det kan vara?

• Svar på tråden Långvarit illamående
  • Anonym (illa)

Hm det har jag faktiskt inte ens tänkt på att det kan vara. Kan vara god idé att kolla. Men kan man ha det så länge som 2 månader???

• Lena

Anonym (illa) skrev 2009-07-27 19:00:44 följande:

Hm det har jag faktiskt inte ens tänkt på att det kan vara. Kan vara god idé att kolla. Men kan man ha det så länge som 2 månader???
    äter man dåligt så kan man ha det nästan jämt.
  • Anonym (illa)

Fast äter dåligt gör jag inte!
    Äter för det brukar lägga sig lite. Är inte så att jag mår illa hela dagarna i ändå, utan det är bara ett par timmar om dagen
    eh får våga mej på ett blodsocker, dock har vi "mördar" nålar på jobb till det

• Lena

Anonym (illa) skrev 2009-07-27 19:06:04 följande:

Fast äter dåligt gör jag inte! Äter för det brukar lägga sig lite. Är inte så att jag mår illa hela dagarna i ändå, utan det är bara ett par timmar om dagen eh får våga mej på ett blodsocker, dock har vi "mördar" nålar på jobb till det
    Du äter regelbundet, tre timmar emellan och långsamma kolhydrater?
  • Anonym

Har du problem med magen? Eller andra symptom? Kräks du nåt? Vad gör du åt illamåendet, nåt som hjälper?

• Anonym (S)

Jag gick också och mådde illa länge. Efter ett antal undersökningar kom man fram till att det var mina P-piller som gjorde det. Så två veckor efter jag slutat med dem försvann allt illamående.

• Anonym (illa)

Lena: Jag äter hyffast regelbundet, både med och utan kohydrater och då både snabba och långsamma

Anonym: än gör jag inget, denna tråden är mitt första steg, inga andra symtom som man kan koppla till illamåendet, kräker inte.

Anonym s: jag använder ingar prevmedel och inte gjort på 4 år, då vi försöker få barn

• Anonym (anonym)

Jag är "anonym"
    Jag mådde jätteilla förut i 2-3 månader, mår än idag också illa periodvis. Men jag har aldrig kräkts, men hulkat rejält flera gånger. Min läkare tror att det är magkatarr. Har du ont i magen? Dålig i magen? Lös i magen?

Anonym (illa) skrev 2009-07-27 19:28:06 följande:

Lena: Jag äter hyffast regelbundet, både med och utan kohydrater och då både snabba och långsammaAnonym: än gör jag inget, denna tråden är mitt första steg, inga andra symtom som man kan koppla till illamåendet, kräker inte.Anonym s: jag använder ingar prevmedel och inte gjort på 4 år, då vi försöker få barn
  • Anonym (illa)

anonym anonym:har varken ont i magen, är dålig i den och inte heller lös.
    Magkatarr kan vara troligt då vi haft mycket på jobb...trodde man hade mer ont av det

• Anonym (anonym)

Jag tror att man vanligtvis har ont i magen men bara illamående är nog också möjligt.. alterantivt "bara" stress och oro. Illamående kan bero på sååå mycket! Jag tycker du ska boka tid hos doktor så du kan få ta lite prover så inget är dåigt

Anonym (illa) skrev 2009-07-27 20:18:22 följande:

anonym anonym:har varken ont i magen, är dålig i den och inte heller lös. Magkatarr kan vara troligt då vi haft mycket på jobb...trodde man hade mer ont av det
  • Anonym (illa)

Anonym anonym: Mmmm jag får väl göra det, har problem med mina höfter oxå...känns som om de ska hoppa ut

• skypigveon

testa magkatarrsmedicin..omeprazol..skitbra...jag mådde jätteilla under lång tid...tog omeprazol..blev bra på ett par veckor!

• Anonym (illa)

skyoigveon: tack för tipset!!

• summertime123

jag har nyligen fått magkatarr och en av mina värsra besvär är just illamående. Gick och mådde illa i ett par månader tills jag fick rätt medicin. Omaprezol funkade inte på mig så läkaren skrev ut primperan som stoppar illamåendet. Alla besvär försvinner under perioder som jag inte är stressad men jag behövde även ändra om min kost. ingen kaffe, stark lr fet mat, ingen lök m.m sånt som kan vara känsligt för magen. Allt detta plus mindre stress är det enda som funkar för att jag ska må bra. Boka en läkartid och be dem skriva ut omaprezol först för det brukar oftast funka, annars får du be om primperan lr det kanske de ger direkt? lycka till!

• Joico

Jag har också magkatarr, har haft sen dagarna före nyårsafton (-08). Fick först en dos på 2 månader med Omeprazol men fick komma tillbaka för illamåendet, då fick jag också Primperan. Har ätit mina 2 månader med Omeprazol och visst är det bättre, mår inte alls illa varje dag längre (förut kunde jag inte ens gå utanför toalettdörren vissa dagar, men jag kräktes inte en enda gång). Nu har jag mest besvär med halsbränna och sura uppstötningar, illamåendet är hanterbart och inte alls på samma nivå som förut.

TS: Du kan själv prova Omeprazol från apoteket, det är samma styrka fast utan recept.. det blir bara billigare med recept.

summertime123 skrev 2009-07-31 21:12:43 följande:
    jag har nyligen fått magkatarr och en av mina värsra besvär är just illamående. Gick och mådde illa i ett par månader tills jag fick rätt medicin. Omaprezol funkade inte på mig så läkaren skrev ut primperan som stoppar illamåendet. Alla besvär försvinner under perioder som jag inte är stressad men jag behövde även ändra om min kost. ingen kaffe, stark lr fet mat, ingen lök m.m sånt som kan vara känsligt för magen. Allt detta plus mindre stress är det enda som funkar för att jag ska må bra. Boka en läkartid och be dem skriva ut omaprezol först för det brukar oftast funka, annars får du be om primperan lr det kanske de ger direkt? lycka till!
  • summertime123
    Joico skrev 2009-07-31 22:10:55 följande:
    Jag har också magkatarr, har haft sen dagarna före nyårsafton (-08). Fick först en dos på 2 månader med Omeprazol men fick komma tillbaka för illamåendet, då fick jag också Primperan. Har ätit mina 2 månader med Omeprazol och visst är det bättre, mår inte alls illa varje dag längre (förut kunde jag inte ens gå utanför toalettdörren vissa dagar, men jag kräktes inte en enda gång). Nu har jag mest besvär med halsbränna och sura uppstötningar, illamåendet är hanterbart och inte alls på samma nivå som förut.TS: Du kan själv prova Omeprazol från apoteket, det är samma styrka fast utan recept.. det blir bara billigare med recept. summertime123 skrev 2009-07-31 21:12:43 följande:
    då fick vi det ungefär samtidigt. Vet att man ska testa omeprezol en längre period men min läkare sa att jag inte behövde eftersom det var endast illampendet som va stora boven. När stressen gick över mådde jag bra i ca 3-4 månader men för en vecka sen fick jag nya besvär, smärta i bröstet som känns som om d sitter vid hjärtat. Fick nåt nytt medicin utskrivet nexi nåt hette den så jag hoppas det funkar. Skit dyrt va d, 200 spänn för 14 tabletter Orsaken till att besvären kom tillbax e för att jag nyligen börjat stressa igen så jag mår ju tydligen bra när jag äter rätt och inte stressar!
Svar på tråden Långvarit illamående