Ramlat ur vagnen, Inre blödningar?!
Min son på 6 månader föll ur vagnen i eftermiddags. Han o pappa skulle gå ut o pappa sätter honom i vagnen o vänder ryggen till i två sekunder för att ta ner mössan från hatthyllan o just då passar sonen på att häva sig över kanten på vagnen!
Han gör en kullerbytta o landar på rygg/bakhuvud på golvet med en duns. Blir ju förstås jätterädd o ledsen (precis som pappa!).
Ringer naturligtvis akuten direkt som säger att jag ska ha koll på kräkningar o allmäntillstånd.
Han har varit pigg o glad efteråt, ätit gröt som vanligt. Inget konstigt alls verkar det som.
Nu till mitt orosmoment...
Efter kvällsgröten kom det upp lite kräks (dock inget som jag satte i samband med fallet eftersom det var så lite o kom efter gröten o att han brukar kräkas efter maten litegrann). Det som gjorde mig aningens brydd var att kräket var lite brunt.
så nu finns det två möjligheter:
1) Jag är en komplett idiot som inte fattar att det var blod i kräket o åker in akut med honom eftersom han kan ha fått en inre blödning.
2) Jag är en övernojig mamma som oroar sig över helt vanligt grötkräks.
Vad tror ni?! Kan han ha fått inre blödningar av fallet?! Hur märks det isf? Ska det komma mycket blod?
Ska naturligtvis ringa akuten igen. vill bara höra era åsikter om sannolikheten att det skulle vara en inre blödning.
Nån som varit med om det?
Mycket tacksam för svar!