hej ts hoppas du orkar läsa!
min son blir 3 i oktober, han har sömnproblem, vi märkte att han var "orolig" redan 2:a dagen efter att han föddes då han låg och kämpade emot sömnen, alla sa att det såg så sött ut, vilken vaken liten kille =) INte lika gulligt vid 1år, mindre gulligt senare oxp. sonen sov max 10-15 min 2 gånger/dag och på natten vaknade han 1-2 ggr i timmen +en vaken perid mitt i natten. han orkade inget direkt på dagarna utan gnällde och ville mest sitta i famnen, en dag han var ca 11 mån då svimmade han, vilken skräckupplevelse efter 2 attacker då han svimmat så fick vi träffa en neurolog, som sa att han hade affektkramper (ofarliga kramper) denna underbara läkare sa att ofta blir dessa "kramper" blir värre om man är trött, så läkaren frågade hur sonen sov och jag bröt ihop och började gråta, berättade hur vi kämpat (även vi fick rådet av bvc och bup att köra 5mm +att vi nog testat de flesta metoder) läkaren sa att en del barn har svårt att varva ner och har "spring i benen" som kan störa och man kan läggas in på sömnutredning och få medicin för att sonen skulle sova, men droga ett barn kändes hårt och hon förstod och gav tipset att vi skulle testa omega3, en olja som det testats kring just vid sömnproblem hos barn är eyeQ så vi köpte oljan som en sista utväg innan vi skulle ge upp. Efter 2 dagar så märkte vi att han inte var lika spattig i kroppen vid insomningen efter 2-3 veckor så sov han med bara 5 uppvak/natt så vi körde eyeQ mellan 1-2 års ålder. sen fick vi tipset av en annan mamma här på fl att testa en annan olja som heter mor-EPA mini junior så vi bytte och tada.. sonen sover istortsätt hela nätter numer, han får 1kapsel på morgonen (oftast tuggar han sönder dom) och sen får han en kapsel till på kvällen... men fuskar vi ett par dagar så blir sömnen och såklart humöret sämre igen.. han somnar oftast på 15 min och sover från ca 20.00 på kvällen till ca 7.00 på morgonen.. testa, det skadar ju inte ;)