• isvinter

Blekt hår- mörkare blond

Var hos frissan och blonderade håret, 2 ggr tom. Det för att bli av med det gula som blev första gången, så himla fult. Men det blev inte det resultat jag förväntade mig iaf så nu tänker jag tona el färga det själv istället. Är vit/ljusblond nu men tror jag vill ha det aningen mörkare. Blond el mellanblond kan jag tänka mig. Vilket märke kan jag använda då? Har nämligen gått av en hel del redan, är så tunt så tunt :/. Vill inte att de sliter mer än nödvändigt på håret och det får inte bli varken rött, grönt el grått. Hemska tanke! Kommer givetvis prova på en slinga el två innan för säkerhets skull. Någon som är kunnig?

• Svar på tråden Blekt hår- mörkare blond
  • mion

har det gått av så ska du verkligen inte ge dig på håret igen.......

• isvinter

Jo det måste jag nog, vill inte ha den här färgen. Ingen som vet vad jag ska/kan ta för färg/toning?

• Neville

prova någon askblond kanske... om inte annat finns det ju en som är mörkblond med slingor i samma förpackning..
    Skum förklaring kanske. Men jag minns inte vad den heter...

• puss

fråga på kicks!! de är bra.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • puss

du ska ha ett speciellt märke utan en viss ingrediens, de vet där, jag har glömt.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • isvinter

Någon som testad mood pärlblond? Det ska visst neutralisera det gula. Flera som rekommenderar den men det står att den ljusar upp några nyanser... Kanske hela kalufsen ramlar av haha. Svårt och få till det när man ska fixa själv, blir som en chansning. Vet inte heller om jag ska fokusera på att dämpa det lilla gula som är och få det ljusare el om jag ska färga det lite lite mörkare. Har använt goldwell 10v (bättre än silverschampo) och då blev det bra för stunden men vill ha mer än så.

• isvinter

Nu har jag köpt pärlblond, testar luggen först innan jag slänger i det i resten av håret. Blir det för jävligt så får jag väl ha uppsatt till den växer ut igen haha.

• isvinter

Hade i mood pärlblond som sagt men redan nu efter första tvätten försvann det "silvriga" . Hade ju fått precis som jag vill ha, suck! Det är ju en blondering så jag kan/vill ju inte ha i det hur många ggr som helst heller, absolut inte med den kvalité jag har på håret för tillfället. Tänker slänga i goldwell 10 v nästa gång jag tvättar håret men skulle vara kul att bara kunna vara nöjd ändå. Låta det vara, men men..

Finns det någon pärlblond därute som "stannar" kvar? :)

• Missäy
    isvinter skrev 2009-07-31 23:54:47 följande:
    Hade i mood pärlblond som sagt men redan nu efter första tvätten försvann det "silvriga" . Hade ju fått precis som jag vill ha, suck! Det är ju en blondering så jag kan/vill ju inte ha i det hur många ggr som helst heller, absolut inte med den kvalité jag har på håret för tillfället. Tänker slänga i goldwell 10 v nästa gång jag tvättar håret men skulle vara kul att bara kunna vara nöjd ändå. Låta det vara, men men..Finns det någon pärlblond därute som "stannar" kvar? :)
     jag använde ultrablond och pärlblond i några år. Pärlblond tar bara bort det gula pigmenten/och om du har i det för länge (alltså hela verkningstiden) så blir håret åt det lila hållet Ingen höjdare kanske. Om man nu inte har lila som favoritfärg.
    Sen måste jag bara säga att jag testade 2 mörkare (fast blonda nyanser) av mood och det gick åt skogen. Blev gråbrunt i det ultrablonda osv. Såg inte klokt ut.
    Men nu verkar du ju visserligen smart nog att testa på slinga innan ;)
    Om du skulle lägga i någon ljusbrun i några minuter tror jag du skulle få en bra blond ton. Fast jag skulle hellre gått till frisören och gjort slingor i något som "mörkar" ner lite och sen fortsatt med slingor, då får man inte lika vitt hår utan mer fin blond färg.
  • isvinter

Tror jag hade i "pärlblonderingen" för kort stund, hade i den ca 12-13 min. Vågade inte så länge då massa hår gick av hos frisören. Och jag ville inte bli lila, blå el grå :). Färgen blev jättebra men när jag tvättade det igår var det som (nästan) all färg bara rann av. Nu är jag extra ljusblond igen, varmare nyans med liiite inslag av gult. Jag vill ha en kall färg, inget gul/guldaktigt så långt ögat kan nå :). Min plan är nu att slänga i goldwell 10 v vid de två nästa hårtvättarna. Sliter mindre än silverschampo. Blir det inte bättre får jag ge mig på mood pärlblond igen och ha i det längre. Vill ha lite silvershimmer nu då jag aldrig haft det förut.

Har ni något bättre/annat förslag så skriv gärna :).

Svar på tråden Blekt hår- mörkare blond