• Snova

Svenskt Tennväska som skötväska?

Nån som kör med det? Jag tänker dels att den inte är så tålig mot smuts och dels att det borde regna/snöa in upptill? Kanske släpper även tyget igenom fukt? Andra synpunkter?

Jag tycker bara att vanliga skötväskor är så fula...

• Svar på tråden Svenskt Tennväska som skötväska?
  • BossOrange

jajamensan. Den blir både smutsig och blöt - men det struntar jag i . Och regnar det så mycket kan jag alltid stuva in den någonstans. Den är ju såååå snygg

• Cerulean

Jag har också en, valde en med brun botten och än så länge (3 månaders användning) har den inte blivit smutsig. Men visst, i vintersnön kommer den inte vara någon höjdare direkt. Men som sagt, den är såå fin! Passar perfekt i bredd på min bugga också.

• Snova

Är de lätta att tvätta? Det är väl bomull? En del av deras grejer är linne. Går den lätt att tvätta är det ju ok. Regn och snö är värre... Det är inte så mycket fack som i en vanlig skötväska heller förstås men det kanske man kan lösa. Hade ingen traditionell skötväska sist heller.

Vilka mönster har ni? Jag velar mellan Manhattan som jag eg helst vill ha och nån elefant som tål smuts bättre. Har också en bugga, har både sant och grå liggdel men bara sand sittdel.

• Snova

Tack båda för svar förresten!

• Cerulean

Jag har Hawaii brun. Ville kanske också helst ha Manhattan men kom fram till att den skulle bli för smutsig. Det fanns inga bruna elefanter när jag köpte min, då hade det nog blivit en sån. Men är nöjd med min Hawaii!

Nej, det är ju inte så många fack. Vi har små typ necessärer i, en för mat, en för ombyteskläder osv. Funkar bra!

Lycka till med ditt köp!

• Snova

Den är fin! Nä, de verkar bara ha några åt gången, har konstaterat det både på plats och på hemsidan. Man kan inte välja vilken man vill ha om man köper via nätet så det blir lotteri antar jag. Skitskumt!

Svar på tråden Svenskt Tennväska som skötväska?