• Vårflickan84

Hur går ett cellprov till?

Någon som gjort det?

jag vet att jag fått kallelse förrut men aldrig gått. kan man boka ett cellprov själv?

• Svar på tråden Hur går ett cellprov till?
  • Angel1978

här i Halmstad har de speciella dagar man får gå på drop in..
    Det är viktigt att gå och göra provet. Det gör inte ont, och det går snabbt.
    Du får nog höra med ditt landsting/mödravård hur det går till där. Det är nog olika relger på hur de kallar och när man får gå..

• Vårflickan84
    Angel1978 skrev 2009-07-28 09:33:24 följande:
    här i Halmstad har de speciella dagar man får gå på drop in..Det är viktigt att gå och göra provet. Det gör inte ont, och det går snabbt.Du får nog höra med ditt landsting/mödravård hur det går till där. Det är nog olika relger på hur de kallar och när man får gå..
    tack för ditt svar!
    men jag tänkte... liksom, hur går det till? petar man lite med en pinne och sen klart? eller håller man på och kollar med olika instrument? gör det ont?
  • Linam370

De petar med en liten pinne, gör absolut inte ont och går supersnabbt!

• Vårflickan84
    Linam370 skrev 2009-07-28 09:39:58 följande:
    De petar med en liten pinne, gör absolut inte ont och går supersnabbt!
    okej tack för ditt svar =)
    då ska jag kolla upp hur det funkar med tider här jag bor.

får man svar snabbt sen?
  • Linam370
    Vårflickan84 skrev 2009-07-28 09:48:38 följande:
    okej tack för ditt svar =)då ska jag kolla upp hur det funkar med tider här jag bor.får man svar snabbt sen?
    Om du inte hör nånting alls inom 3 veckor ungefär så är allt bra. Annars hör du det inom samma tid.
  • Vårflickan84
    Linam370 skrev 2009-07-28 09:49:19 följande:
    Om du inte hör nånting alls inom 3 veckor ungefär så är allt bra. Annars hör du det inom samma tid.
    okej!
    usch, hatar att man måste gå runt och vänta på provsvar.. men det får man väl ta!
  • Linam370
    Vårflickan84 skrev 2009-07-28 10:08:36 följande:
    okej!usch, hatar att man måste gå runt och vänta på provsvar.. men det får man väl ta!
    Ja, det som är bra i det här fallet rä ju iallafall att man INTE ska höra nåt. Då behöver man ju inte bli nojig för att det aldrig kommer nåt brev iallafall
  • Vårflickan84
    Linam370 skrev 2009-07-28 10:37:30 följande:
    Ja, det som är bra i det här fallet rä ju iallafall att man INTE ska höra nåt. Då behöver man ju inte bli nojig för att det aldrig kommer nåt brev iallafall
    jaha okej! läste lite snabbt ju haha...
    ja, men dåså. kollade upp att det är drop-in imorgon så då ska jag väl gå... =)
    tack för hjälpen!
Svar på tråden Hur går ett cellprov till?