• Phlippan87

När började ni känna fosterrörelser?

Går in i v.20 imorgon och känner fortfarande ingenting. Lite nojig blir man ju när man läser om alla som kände i v.13-15 och här sitter jag och känner verkligen ingenting alls.

Har visserligen funderat på om "huggen" i njurtrakten kan vara bebis som rör på sig eftersom vi tolkat UL-bilderna som att vår sötis ligger med ryggen utåt, men men så är man ju som man är när det är första barnet antar jag

• Svar på tråden När började ni känna fosterrörelser?
  • Lalalong
    Phlippan87 skrev 2009-07-28 10:01:16 följande:
    Går in i v.20 imorgon och känner fortfarande ingenting. Lite nojig blir man ju när man läser om alla som kände i v.13-15 och här sitter jag och känner verkligen ingenting alls. Har visserligen funderat på om "huggen" i njurtrakten kan vara bebis som rör på sig eftersom vi tolkat UL-bilderna som att vår sötis ligger med ryggen utåt, men men så är man ju som man är när det är första barnet antar jag
    Med första barnet kände jag inte förrän vecka 21. Det kändes som små små elektriska stötar i magen. Efter ett tag kändes det mer som nervryckningar i magen
    Jag hade moderkakan i framvägg och har man det så känner man oftast senare!
    Nu är jag gravid med andra barnet och misstänker att moderkakan sitter i bakvägg nu eller så, för jag känner redan nu i vecka 15 att lille Boogs rör på sig därinne.
  • nenne29

Ytterligare en som inte kände förrän i v 21-22. Har också moderkakan i framvägg. Det är frustrerande att vänta - men åh så härligt när det sen väl kommer!! För kommer gör det!!

• Phlippan87
    Lalalong skrev 2009-07-28 10:03:36 följande:
    Med första barnet kände jag inte förrän vecka 21. Det kändes som små små elektriska stötar i magen. Efter ett tag kändes det mer som nervryckningar i magen Jag hade moderkakan i framvägg och har man det så känner man oftast senare! Nu är jag gravid med andra barnet och misstänker att moderkakan sitter i bakvägg nu eller så, för jag känner redan nu i vecka 15 att lille Boogs rör på sig därinne.
    jo, har ju moderkakan i framvägg också men det enda jag känner är ju min egen puls i magen... när man sitter i bf-trådar med de som ska ha ungefär samtidigt som pratar om att de känner sin bebis hela tiden och har gjort i några veckor nu och att de har moderkakan i framvägg (om jag uppfattat bm som gjorde ul'et rätt så är det vanligast) så känns det ju mer och mer som att något är fel...
  • Lalalong
    Phlippan87 skrev 2009-07-28 10:07:11 följande:
    jo, har ju moderkakan i framvägg också men det enda jag känner är ju min egen puls i magen... när man sitter i bf-trådar med de som ska ha ungefär samtidigt som pratar om att de känner sin bebis hela tiden och har gjort i några veckor nu och att de har moderkakan i framvägg (om jag uppfattat bm som gjorde ul'et rätt så är det vanligast) så känns det ju mer och mer som att något är fel...
    Jag är helt övertygad om att du kommer känna den lill* buffa vilken dag som helst
  • Kampis

jag kände i v 20+? altså också 21, hade med i framvägg.

Och det med att bebisen ligger med ryggen utåt - bara för att den gjorde det på ul et betyder inte det att den alltid ligger så, de vrider och vänder sig och gör kullerbytor hej vilt!

• Jesster

Med första barnet kände jag inte ett smack innan v. 21 Finns de som känner senare än så.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Tokstolla

Du ska se att det inte är ngn fara P! Morsan kände inte en rörelse ifrån mig innan mitten av 7e månaden. Jag var aslat

• Stinus

Mä mitt första barn kände jag rörelser runt v. 20 å nu mä mitt andra barn kände jag redan i v.16.
    Jag ä nu i v. 19 å det är full fart inne i magen. Man märker stor skillnad på 1;a och 2;a graviditeten. Men du ska se att du snart kommer känna hur det lever rullan där inne =)

• sophiekall

Du behöver inte vara orolig, är helt normalt:P Jag kände absolut ingenting förens v.21-22, pga jag hade moderkakan i framvägg. Ta det bara lugnt, så kommer snart den där stöten o oron släpper:)
    Grattis till din grav. förresten!

• ego

Själv kände jag min son för första gången för några dar sen, den 23:e juli
    Då var jag i v.21+0 och jag har moderkakan i bakvägg!
    Jag har nojjat som sjutton över att jag inte kännt honom men nu äntligen gör jag det!
    Känner jag av honom flera gånger per dag och har tom märkt att när jag pratar högt så sparkar han ibland lite extra....och jag börjar gråta för att det är så underbart hihi
    Sambon bara garvar åt mig och säger att om några månader till kommer jag säkert också börja gråta när sonen sparkar....fast då för att han kickar på revbenen eller urinblåsan

Svar på tråden När började ni känna fosterrörelser?