• mm m

Någon som varit till Lager 157-Sågmyra och Lager 70 Insjön nyligen? Snabba svar har tänkt åka idag..

Hej har planer på att ta vägen förbi Insjön och Sågmyra påväg uppåt idag.

Men velig som jag e så kan jag inte bestämma om jag ska med eller inte...
    Ibland blir ja tokig på mig själv;)

Någon som nyligen varit där? hur tyckte ni det var är det värt att åka dit?

De gånger jag kommit dit har det varit väldigt varierat kan man nog säga. Behöver köpa lite presenter men har inget överflöd med pengar just nu.

Bebiskläder och ev något till mig själv.
    Någon som vet vilka märken på bebiskläder som finns i Insjön?

I sågmyra vet jag lite mer.

Hoppas ni kan hjälpa mig lite på traven...

Sen regnar det ju också bra väder för affärer, tyvärr tycker nog många andra det också. Slutmålet är isf Rättvik vilket kanske inte är lika roligt i regnet.

Hur hade ni gjort åkt idag eller väntat till en annan gång när ni verkligen var 100% sugna?

• Svar på tråden Någon som varit till Lager 157-Sågmyra och Lager 70 Insjön nyligen? Snabba svar har tänkt åka idag..
  • Februarii

Nu var det över en månad sedan vi var på Lager 70 men det fanns nästan bara Name It där när det gäller kläder för småbarn. Jättetråkigt utbud överhuvudtaget enligt mig. Name It har dessutom underlig passform på åtminstone bodysarna. Min lillbebis ligger precis på mitten på bvc-kurvan men såg ut som en stoppad korv i bodysarna trots att ärmarna och längden var lagom. Var i sågmyra för ca 2 veckor sedan och där fanns heller ingenting att ropa hej för precis. Men är man ute efter vuxenjeans brukar man väl alltid kunna hitta något i alla fall.

• mm m

Tråkigt med dålig passform. Jag förväntar mig bra kläder i bra kvalitet till ok priser när jag åker till en sådan affär.

Är sånt som är svårt då jag inte sett bebisen än heller. Å mammam fyller jämt snart hon ocks å men då kanske de har något på ittala butiken (eller vad den heter)

Är ganska långt att åka så man vill ju inte bli besviken utan hitta bra saker.

Sist jag var där för några månader sedan hade de tre pack trosor för 59kr. Var det något som du såg när ni var dit. Supersköna men köpte bara en förpackning eftersom jag inte visste hur de var.

• Februarii

mm m skrev 2009-07-28 10:45:19 följande:

Tråkigt med dålig passform. Jag förväntar mig bra kläder i bra kvalitet till ok priser när jag åker till en sådan affär. Är sånt som är svårt då jag inte sett bebisen än heller. Å mammam fyller jämt snart hon ocks å men då kanske de har något på ittala butiken (eller vad den heter) Är ganska långt att åka så man vill ju inte bli besviken utan hitta bra saker. Sist jag var där för några månader sedan hade de tre pack trosor för 59kr. Var det något som du såg när ni var dit. Supersköna men köpte bara en förpackning eftersom jag inte visste hur de var.
    Iittala Outlet, ja, där hade jag däremot kunnat plockat åt mig hur mycket som helst. De hade mycket underkläder men jag kollade inga priser, tyvärr, var inte ute efter underkläder.
  • mm m

Åh kanske jag borde åka ändå annars dröjer detnågra månader igen innan jag kommer dit. Kan ju få en trevlig dag iaf.

Tack för dina svar!
    Kommer du på något mer bra du hittade eller ställen efter vägen så får du gärna tipsa om det också.

Brukar fynda en del på clas ohlson fyndbutik!

• Joico

Om det dröjer några månader så tycker jag du ska åka jag hittar nästan aldrig nåt på Lager157, tycker det är konstig stil på kläderna.. bättre herr- och barnavdelning! Men om du ser något fint så uppdatera mig gärna, så får jag ta mig en sväng dit

• mm m

Okk ja självklart så blir det uppdatering sen (om jag kommer iväg, men lutar åt det)

Brukar inte heller hitta något på någon av affärerna egentligen. Men lik förb... vill jag dit varje gång ändå..

Har köpt några jeans och tröjor men det är flera årsen sist.
    Brukar mest bli som du skriver herr och barnkläder.

Är det något speciellt jag ska kolla efter?

• Skarpa

Tänk på att det är cruising i Rättvik idag (men det vet du kanske redan? ) så det är MYCKET MYCKET MYCKET folk och bilar.

Sågmyra tycker jag brukar vara bra, men av barnkläder har jag nog hittat lika mycket i Insjön som i Sågmyra. Nu var det dock någon månad sedan jag var på något av ställena.

Alla tiders fenomen: åka cykel utan ben!
  • Joico

Dom har för små storlekar för mig på jeans
    Vanliga kläder, haha bor du nära sågmyra?

mm m skrev 2009-07-28 11:30:29 följande:

Okk ja självklart så blir det uppdatering sen (om jag kommer iväg, men lutar åt det)Brukar inte heller hitta något på någon av affärerna egentligen. Men lik förb... vill jag dit varje gång ändå..Har köpt några jeans och tröjor men det är flera årsen sist.Brukar mest bli som du skriver herr och barnkläder.Är det något speciellt jag ska kolla efter?
  • mm m

Ja är till cw vi ska sen, men det är bra att täna på. Kommer antagligen att komma mitt i smeten eftersom vil lär invänta att en slutar jobbet. Om vi sen ska in på affärerna så blir det nog sent innan vi kommer upp.

Nä bor inte i närheten är därför jag passar på när jag har vägarna förbi, frågan är bara om det är värt det eller inte?

Är svårt med jeans och byxor överhuvudtaget, jag behöver köpa nya eftersom jag inte kan ha de gamla längre, måste ha krympt eller nått;)

Beslutsångest..

Åh vad bra behöver köpa nå bebiskläder och den familjen använder bara märkeskläder så vill helst inte komma med nå från hm eller Lindex. Men finns det inge bra outlet så får det bli något sånt ändå.

De andra som ska med verkar gilla insjön, så av någon anledning händer det ibland att vi ska ta sågmyra påvägen hem , inte hinner in och så:(

• mm m

Brukar bli ungefär 3 gånger/år vår och höst marknad och classic car week.

• Joico

Jo men har du vägarna förbi så tycker jag du ska springa igenom om du har tid

Har du krympt eller byxorna? För mig är det svårt eftersom jag behöver så stor storlek (33/32) så det finns inte riktigt..

Dom har JÄTTEMYCKET Bondelid-barnkläder på Lager157! jättefina också, brukar bli sur för att dom inte finns i min storlek haha

mm m skrev 2009-07-28 11:43:53 följande:

Ja är till cw vi ska sen, men det är bra att täna på. Kommer antagligen att komma mitt i smeten eftersom vil lär invänta att en slutar jobbet. Om vi sen ska in på affärerna så blir det nog sent innan vi kommer upp.Nä bor inte i närheten är därför jag passar på när jag har vägarna förbi, frågan är bara om det är värt det eller inte?Är svårt med jeans och byxor överhuvudtaget, jag behöver köpa nya eftersom jag inte kan ha de gamla längre, måste ha krympt eller nått;)Beslutsångest..Åh vad bra behöver köpa nå bebiskläder och den familjen använder bara märkeskläder så vill helst inte komma med nå från hm eller Lindex. Men finns det inge bra outlet så får det bli något sånt ändå.De andra som ska med verkar gilla insjön, så av någon anledning händer det ibland att vi ska ta sågmyra påvägen hem , inte hinner in och så:(
  • mm m

Ja var just Bondelid barnkläder jag tänkte på! Tröjorna brukar kosta 99 kr har jag för mig. Någon som vet vad body kostar. Eller vad finns det mer tro?

Jag behöver stora byxor i midjan men passar de i midjan så blir rumpa och lår alldeles säckigt istället. Sitter de fint över rumpa/lår så väller det över i midjan. Är verkligen svårt det där. Det var inte någon stor stl du hade. Menar du att de inte finns? Vet att det kan vara urplockat från 28 och uppåt.

Finns det andra märken också som är prisvärda till barn? Gärna på båda ställerna

• mm m

Om det ändå var jag som blivit mindre.. Men nej är byxorna.. hehe

• mm m

skarpa. Bor du i rättvik så du et vad det är för väder där?

Här regnar det, inte så kul å komma upp till kladdet. Brukar lätt bli ganska grisigt snabbt.

• Joico

Haha ok

jag pratade precis med mormor som bor i rättvik, dom hade varit ner på samhället och det var sååå mycket folk. Du skulle ställt frågan om väder tidigare jag bor i Falun och här är det strålande sol och 20grader.

Jag tror inte att den body kostar mer än 100kr kanske.. men jag lovar inte, hade ju inte kollat direkt. men dom har väldigt små fina tröjor från bondelid

mm m skrev 2009-07-28 11:57:27 följande:

Om det ändå var jag som blivit mindre.. Men nej är byxorna.. hehe
  • mm m

Ok då kanske man kan hoppas på finväder i Rättvik också.

Ja borde ju ligga runt det priset.

Man vill ju verkligen fynda när man kommer till en outletbutik, fina saker utan att bli ruinerad!

Ni som brukar handla barnkläder i insjön är det mest name it som finns då?
    Klassmässigt hur mäter sig det med andra märken?

Vet att hon som ska få kläderna brukar handla på Mexx, Odd Molly, och massa andra kända märken som jag inte ens vet vad de heter..

• mm m

Tack för alla svar!

Ska gå och fixa lite nu men kikar tillbaka om en stund.

Hoppas på ännuflera tips

• mm m

Jaha då är jag hemma igen och här kommer den utlovade uppdateringen.

Som jag misstänkte så blev det inge lager 157 (den här gången heller..) Men två gånger på lager 70 iaf.

Förstavändan var det ganska så urplockat men fanns mycket rea på damkläder för 50 kr.

Barnkläder fanns en snurra där allt kostade 20kr bla name it.

Fanns sommarklännignar för barn 59kr name it.

Pumaskor dam 599kr

Herrjeans några bord 399kr oavsett pris.

Vila jeans två för 149kr men de hade de sist jag var där också, gäller bara vissa modeller.
    De plockar fram nytt hela tiden. Var in på hemvägen också och då var det välfyllt i butiken igen. Hade kommit nya kläder på barn snurran och påfyllt i resten av butiken också.

Chokladen de säljer vis kassorna var hutlöst dyra för att vara outlet (dyrare än mataffärerna)

Iitala hade någr bord med rea men inget man jublade över direkt.

På clas ohlson hade de rea både i riktiga affären och i fyndshoppen så där blev det lite presenter. Ex moonsand för 20-30 kr som hade kostat 349kr så den var rejält sänkt.

Är det nå mer speciellt ni undrar över så fråga så kanske jag kommer ihåg nå mer..

Svar på tråden Någon som varit till Lager 157-Sågmyra och Lager 70 Insjön nyligen? Snabba svar har tänkt åka idag..