• Nicke Nyfiken

Vingåkers outlet, är den bra?

Tänkte bara höra om någon har varit på Outleten i Vingåker nyligen? Ska ev åka ner dit om några dagar och vill veta om den är värd ca 1.5 timmes bilresa (åker från stockholm)
    Så skulle ni åkt dit?

• Svar på tråden Vingåkers outlet, är den bra?
  • Macpau

jag tycker det, definitivt!

Billiga jackor, tröjor, jeans....plus en massa barnkläder.

• Macpau

...med billiga så menar jag för märkeskläder...men ibland kan man göra riktiga H&M fynd också...

• Waersta

Jag tycker inte det. Men smaken är som baken och det är helt enkelt inte min stil..

• Grodans mamma

jisses.. jag visste inte att man åkte så långt bara för att gå på outleten.. har 2o min bilresa dit,och är typ aldrig där.. har inte varit där på läänge nu,inte sen de gjort om.. för mig som är lite större tycker jag itne de har så mycket roligt...

• Nicke Nyfiken

Jag har varit där för väldigt många år sedan och då var det väl sådär, det var därför jag undrade. Trode det hade blivit bättre då tex PoP har ju flyttat dit. När jag var där har jag för mig det var en enda stor lokal, är det fortfarande så? Märken?
    Brukar inte ge mig ut så långt men brorsan tänkte åka och jag funderade på att åka med.

• Burberry

Har du inte längre väg än 1,5 h kan du nog bra åka dit, nog hittar man en del där. Vi köpte en hel del Puma o Adidas å PoP åt våra bebisar, några "fina" märkeskläder minns jag dock inte att de hade åt småttingar. Åt vuxna var det helt ok utbud, men vi kollade inte så noga på det i o m att svägerskan säljer bla. Gant, Boomerang å Peak så vi köper inte dessa märken någon annanstans.

Men någon riktig outlet på amerikanskt vis är det inte, då är nog Quality Outlet i Barkaby bättre.

• Grodans mamma

Nicke Nyfiken skrev 2009-07-28 15:12:48 följande:

Jag har varit där för väldigt många år sedan och då var det väl sådär, det var därför jag undrade. Trode det hade blivit bättre då tex PoP har ju flyttat dit. När jag var där har jag för mig det var en enda stor lokal, är det fortfarande så? Märken?Brukar inte ge mig ut så långt men brorsan tänkte åka och jag funderade på att åka med.
    häng på honom du..finns ju lite att titta på.. har själva outletten byggt ut mycket.. så finns det fler avdelningar. och så har de byggt fler hus,så man kan hitta rätt mycket där. inte bara kläder..
  • Fridolino

outlets är oftast bara skit enligt mig...

• Lisa2008

Jag har varit där 3-4 ggr de senaste 2 åren, och det enda jag köpt åt mig själv är underkläder. Däremot har min sambo hittat en hel del. Underkläder, t-shirtar, collegetröjor, fleecetröja mm.

För tjejer är det mest "tantkläder". På sportavdelningen finns det iofs prisvärda underställ, träningskläder mm. För killar finns det väl en stor avd. för kostymer, men den vet jag inget om.

• LPW

Det beror precis på vad du är ute efter. Jag var där igår och maken kom hem med två kostymer för totalt ca 2500 SEK vilket ju var helt fantastiskt billigt. Själv köpte jag ett par Tiger skor för 900 SEK (kanske inte jättebilligt men ordinarie pris var 1500 SEK), en Tiger-klänning för 149 SEK samt en vinterjacka för 1500 SEK. Kan man ha kläderna från Tiger och vill ha kavajer etc så är det definitivt värt ett besök.

• Jalapeno

mina föräldrar åkte dit och ogillade stället helt. Är man van att köpa jeans för 249 kr struntar man i om det är jeans som kostat 3000 kr och nu 500 kr. Det är fortf dubbelt så dyrt som man är van vid

jag har köpt läderväskor från tiger, tigerjeans, danska tröjor och no-namefleecetröjor. Min man ekiperade sig helt. Strumpor, t-shirts jeans tröjor osv men de som verkligen drar nytta av att åka dit är kostymnissarna av båda könen som passar i tiger och sir. Det är fantastiska priser på vanliga kostymer i finare svenska märken.

• CMH

Jag var där för ett par veckor sen, det beror helt på vad man vill ha för nåt, men barnkläder har dom en hel del, sen om det är så jäkla billigt vet jag inte om jag tycker....
    Men gillar man Pop ska man absolut köpa det där! Mycket billigare och stort utbud av jackor och overaller, jag köpte en Pop-jacka till sonen för 500:- och i vanlig Pop-affär skulle den kostat 800:-
    Barnklädesmärken dom har är: Pop, Moonkids, Spöket laban, Lundmyr, Puma, Nike (kanske fler men det är dom jag minns..)
    Killkläder, till vuxna alltså, kan man hitta rätt shyssta med, men tjejkläder (vuxna) är fruktansvärt fula.. Har aldrig hittat nåt snyggt där.. Men det beror ju på vad man har för smak.. Jeans ska man ju absolut passa på att handla där..
    Skor har dom helt okej utbud till killar och till barn (Vincent shoes) men till oss tjejer är det inget att ha det heller..
    Nu har dom även en sko-outlet och en Iittala-outlet bredvid factory outlet..
    Så om det är värt att åka dit vet man nog inte förän man varit där :) Men det har blivit klart mycket bättre än var det var för ett par år sen..

Svar på tråden Vingåkers outlet, är den bra?