• 86TiAn82

Bm?

Känner mej lite dum, men vart ska jag vända mej för att få tag på en barnmorska? Ska jag kontakta hälsocentralen eller kvinnokliniken?
    Är för att skriva in mej och allt sånt :)

Har även ett litet problem då jag har jätte svårt för att ringa och prata i telefon, men jag gissar att man inte kan få tag på dom på annat sätt.

• Svar på tråden Bm?
  • Schnooglewookiemush

Mvc.

Säg att du är gravid och vill boka tid för inskrivning. Kolla upp när du hade din senaste mens, för det brukar de vilja veta.

• Schnooglewookiemush
    AtroCious skrev 2009-07-28 16:01:33 följande:
    Mvc. Säg att du är gravid och vill boka tid för inskrivning. Kolla upp när du hade din senaste mens, för det brukar de vilja veta.
    Mvc = mödravårdscentralen.
  • 86TiAn82

Ja men vart finns den då? Känner mej helt lost i det här :S har bara haft med ungdomsmotagningen att göra förut och är ju lite för gammal för det nu. ^^

• Schnooglewookiemush
    86TiAn82 skrev 2009-07-28 16:02:36 följande:
    Ja men vart finns den då? Känner mej helt lost i det här :S har bara haft med ungdomsmotagningen att göra förut och är ju lite för gammal för det nu. ^^
    Vart bor du?
  • 86TiAn82

Östersund.
    Eller ja en bit utanför.

• 86TiAn82
    AtroCious skrev 2009-07-28 16:05:12 följande:
    Gissar på östersund, eftersom det står Torvalla på din pres. www.jll.se/halsoochsjukvard/kvinnohalsan/barn...
    Men kvinnohälsan är stängd fram tills vecka 33 måste jag vänta tills dess? :( det va ju inte så kul.
  • Schnooglewookiemush
    86TiAn82 skrev 2009-07-28 16:06:23 följande:
    Men kvinnohälsan är stängd fram tills vecka 33 måste jag vänta tills dess? :( det va ju inte så kul.
    Ring till växeln och be dem koppla dig, så att det blir rätt.
  • 86TiAn82

Okej tack så mycket :)
    Känner mej helt ärigt vilsen och lite dum, men jag gissar att det inte är så lätt när man inte är van eller vet ^^

• Schnooglewookiemush
    86TiAn82 skrev 2009-07-28 16:11:23 följande:
    Okej tack så mycket :) Känner mej helt ärigt vilsen och lite dum, men jag gissar att det inte är så lätt när man inte är van eller vet ^^
    Är nog många som inte vet vart de ska ringa. Hoppas du hittar rätt nummer.
  • 86TiAn82
    AtroCious skrev 2009-07-28 18:14:33 följande:
    Är nog många som inte vet vart de ska ringa. Hoppas du hittar rätt nummer.
    Nej du har antagligen rätt :) Jo jag vet vart jag ska ringa nu, det blir på kvinnohälsan när dom öppnar v 33 :) va tydligen inte så brottom när jag inte va så långt gången än :)
  • Jossehannanon

Hej!
    Är Östersunds-bo jag också... eller ja, Frösön, men skit samma :) Var på inskrivning hos BM för drygt 2v sen...
    Du kan ringa till Torvalla HC. Till Barnmorska/MVC, dom har telefontid mellan 8-9.30 mån-fre...telefonnummer står i landstingskatalogen :) Så får du nog alla svar du behöver och en tid bokad :D

Lycka till!!

• 86TiAn82
    Jossehannanon skrev 2009-08-02 15:29:27 följande:
    Hej! Är Östersunds-bo jag också... eller ja, Frösön, men skit samma :) Var på inskrivning hos BM för drygt 2v sen... Du kan ringa till Torvalla HC. Till Barnmorska/MVC, dom har telefontid mellan 8-9.30 mån-fre...telefonnummer står i landstingskatalogen :) Så får du nog alla svar du behöver och en tid bokad :D Lycka till!!
    Okej tack så mycket. Står ju dock på hemsidan att dom bara tar emot på akut tider nu fram till vecka 33. men det är ju för oss inte så brottom än heller :)
  • Jossehannanon

Så bra!
    Då vet du iaf vart du kan vända dig och hinner förbereda dig mentalt för telefonsamtalet. Inget att oroa sig för, dom brukar vara jättegulliga och hjälpsamma! Dom vet ju hur nojjig man kan vara som blivande mamma... :)

Lycka till!!

Svar på tråden Bm?