• Choklad och Nötter

Hur förvarar ni era sy-saker?

Hur förvarar ni era sy-saker som t ex nålar och trådrullar?

Jag funderar på denna burken: www.dixie.se/Resources/Burk%20couture_3555.jpg

• Svar på tråden Hur förvarar ni era sy-saker?
  • nano

Det undrar jag med. Har inte så jättemycket så just nu har jag 3 plåtburkar (ganska små) med knappar, trådrullar och symaskinssaker/synålar. Sen lägger jag dessa tre u en plastburk där måttband, märkpenna och nåt annat krafs ligger på botten. Slutsats: mycket osmidigt....

Funderar på att köpa en liten verktygslåda typ, finns ju syskrin som är samma princip (fast finare och mycket dyrare).

• Baronessan

Jag har små "sy"lådor för diversekrafs (nålar, trådrullar, sprättare, måttband, kantband m m) och dessa sylådor har jag sen lagt i en www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40102978 så att jag hittar i förrådet. Har även tyger (och glödlampor och presentsnören och pysselprylar) i en större SAMLA-lådor och staplar dessa på varann i förrådshyllorna så ser jag genast i vilken låda jag hittar vad.

• MalinMio

har faktiskt en trälåda med lock och har två olika "lager"... Man öppnar locken, de är två, och skuter ut dem å vips så har man olika fack!! Jättebra tycker jag. Gammal är den och fick den från ett dödsbo... me de går att köpa på sybehörsaffärer.. kanske tom Panduro

• johanna 77

hej
    Burken var ju jättefin tycker både jag o min sambo.
    Jag har mina sysaker i en skokartong för de lite mindre sakerna och så har jag en stärre förvaringskartong från IKEA för tyger och lite tillbehör.

• Miss Lau

Jag har såna lådor som man har fiskegrejer i. Mycket småfack men även lite större fack för längre saker.

• Ann Nelly

Jag har en verktygslåda, funkar jättebra. Då har jag alltid allting tillhands, bara att lyfta med och jag vill sitta i annat rum och sy.
    I det stora utrymmet har jag saxar och resårrullar och sånt. Sedan är det massor av olika mellanstora och små fack där man smidigt förvarar trådrullar och nålar.
    Vi köpte ett tre-pack verktygslådor på Biltema för en billig peng (kommer inte ihåg priset dock). Min lille son fick minsta lådan, jag den mellersta och maken den största :)

• MeeWe

I mitt syrum!! Gott om plats
    Bla så har jag alla trådrullar hängandes på spikar som jag spikat fast på några fina gamla brädor som jag sedan satt upp på väggen. I övrigt har jag allt i olika praktiska lådor, hyllor. Pärlor och smått har jag i genomskinliga plast lådor från typ Jula, är väl till för spikar o sånt egentligen.

• Choklad och Nötter

Nu har jag köpt sylådan jag länkade till. Den är perfekt! Har inte så mycket sygrejs så allt fick plats. Har små burkar till knappar som ligger i själva lådan. Nålar och liknande har också sina små lådor, så allt ligger inte huller om buller.
    Nu blev jag sugen på att köpa på mig mer sysaker. Upptäckte att jag inte hade nån sprättare, så det införskaffades bums! Funderar nu på vad mer bör finnas i en sylåda.

• nano

Va kul. Den är verkligen jättefin, fins en affär här istan som säljer den. Har stått och tittat många gånger.... Själv måste jag innhandla en krita/tygpenna. För tillfället sitter jag och försöker göra synliga streck med en blyetspenna, går inte alls så bra.

Svar på tråden Hur förvarar ni era sy-saker?