• Husmamman

Vad för skillnad mellan obligatorisk litteratur och referenslitteratur?

Hej! har precis kikat på litteraturlistan inför tredje termin starten nu till socionomprogrammet i Örebro och så finns det två rubriker till litteraturen. Både obligatorisk litteratur och referenslitteratur. Vad är det för skillnad? Ska man köpa alla?

• Svar på tråden Vad för skillnad mellan obligatorisk litteratur och referenslitteratur?
  • Tyche82

Den obligatoriska är obligatorisk, det vet jag med säkerhet.
    Sen tror jag att referenslitteratur är väl uppslagsböcker, biografier, ordböcker och faktaböcker?
    Om man måste köpa dom vågar jag inte svara på, såna böcker brukar ju finnas på biblioteket (icke för utlåning) så man kan gå dit och läsa det man behöver/kopiera eller så.

• Navona

Jag läste via LTU och den obligatoriska litteraturen var vi tvungna att ha för att göra uppgifterna, sen spelade det ingen roll om vi köpte eller lånade böckerna. Referenslitteraturen var sådana böcker som kunde vara bra att ha om man ville läsa mer ingående om ämnet och lära sig mer om just det, men det var inget som krävdes för att klara av uppgifterna, det var alltså bara den obligatoriska litteraturen vi var tvungna att ha.

Svar på tråden Vad för skillnad mellan obligatorisk litteratur och referenslitteratur?