Kan man få igångsättning pga av rädsla?
Blir bara mer och mer nervös över förlossningen då min förra förlossning gick fort ca 3½ timme från första värk.
Min bm har sagt åt mig att jag ska vara beredd på att det kommer gå fort och även sagt att det kanske är bra att ha sterila handdukar m.m hemma?!
Vill verkligen INTE föda hemma eller i taxi eller något sådan!
Så nu undrar jag, kan man få tid för igångsättning?
Vill verkligen det för att veta att jag är inne i tid, jag kanske kan få förlossningen att bli som jag vill och jag behöver inte känna mig stressad med barnvakt och allt sånt som ska fixas innan man kan åka.
Jag är verkligen rädd att sonen ska behöva se sin mamma ha ont. Det är det sista jag vill! Och det är rätt ofta jag är själv med honom då sambon jobbar helt oregelbundna tider.
Kan tillägga att jag var inne på förlossningen för 1½ vecka sen och hade då öppnat mig 1 cm och var mogen. Så om de skulle bli igångsättning så kanske det är lite bråttom? (Är i v37)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-04 21:43
Någon som vet hur snabbt man kan få tid för igångsättning eftersom min bm säger att jag antagligen inte kommer hinna med det?!
Förstår inte varför det skulle behöva ta sån tid??
Hoppas hoppas på att det löser sig så jag slipper all stress och oro inför förlossningen!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-05 10:41
Nu har bm ringt! Fick en tid på huddinge på fredag för att prata med en läkare! Känns jätte skönt! Ett steg närmare! =) Nu längtar jag enormt mycket till på fredag! Och hoppas det går bra!